سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تغییر ارتقای ایمنی معادن از سنتی به مکانیزه
06 بهمن 1399 - 9:26
شناسه : 5724
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای ایمنی در معادن با تغییر ساختار استخراج از سنتی به روش‌های نوین و مکانیزه ضروری است.
ارسال توسط :
پ
پ

حاتم شاکرمی که به شهرستان طبس سفر کرده است، روز یکشنبه در بازدید از شرکت معدنی معدنجو طبس اظهار داشت: استفاده از جک‌های هیدرولیکی در این معدن برای استحکام‌بخشی، با وجود ساختار سنتی آن قابل تحسین است.
وی افزود: بهره‌گیری از فناوری نو و شرکت‌های دانش بنیان، احساس امنیت و آرامش را برای کارگران معدن به دنبال دارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کمیته اقتصادی دولت درصدد پذیرش هزینه‌های حوزه ایمنی شرکت‌ها به جای مالیات هستیم تا موجب ترغیب مدیران معادن در زمینه ارتقای ایمنی شود.
وی مکانیزاسیون را پلی برای ارتقای بهره‌وری دانست و افزود: بهره‌وری یک معدن مکانیزه ۹۰ برابر یک معدن معمولی است.
شاکرمی همچنین بر احداث مرکز امداد و نجات در شهرستان طبس با همکاری استانداری تاکید کرد.
وی در پاسخ به مشکلات مطرح شده، اصلاح آیین‌نامه کارهای سخت و زیان‌آور با همکاری اتاق بازرگانی را از اقدامات در دست اجرا بیان کرد.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از سفر به استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس را بررسی توسعه اشتغال، ارتقای ایمنی کارگران و دیدار با تشکل‌های کارگری عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات این شرکت را تشریح و پیشنهادهایی برای رفع مشکلات ارائه کرد.
محمد مجتهدزاده گفت: شرکت معدنی معدنجو از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز و سال ۱۳۸۰ شروع به استخراج کرد.
وی اظهار داشت: این منطقه معدنی با وسعت ۱۸ کیلومتر، ۱۰ میلیون تن ذخیره زغال دارد.
وی میزان استخراج سالانه این شرکت معدنی را ۴۰۰ هزار تن معادل ۱۰ درصد تولید زغال‌سنگ کشور بیان کرد.
مدیرعامل شرکت معدنجو با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر هزار و ۳۰۰ نیروی کار دارد گفت: شرکت معدنجو آماده ورود به ساختار مکانیزه است.
وی مشکلات توسعه این واحد را تامین نیروی انسانی، چوب، آب و برق اعلام کرد و خواستار مساعدت در رفع این مشکلات شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم افزایش قیمت را مانعی برای توسعه تجهیزات ایمنی برشمرد.
غلامرضا اشرفی یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته کاهش ۵۵ درصدی حوادث ناشی از کار را در استان شاهد بوده‌ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس نیز پایتخت زغال‌سنگ ایران را از بهترین ظرفیت‌های اقتصادی کشور معرفی کرد و خواستار نگاه ویژه به توسعه پایدار و تامین نیروی انسانی این منطقه شد.
مهدی الاهی خاطرنشان کرد: احداث مجتمع بهداشتی، درمانی یا مجموعه فرهنگی، تفریحی خواسته جامعه کارگری شهرستان طبس است.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان طبس، با حضور در منطقه معدنی پروده و شرکت معدنی معدنجو از نزدیک به بررسی موانع و مشکلات این مجموعه پرداخت.
وی در نشستی که امروز در محل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس برگزار شد، گفت: این شرکت با بومی‌سازی بیش از هزار و ۴۰۰ قطعه، بهترین مصداق جهش تولید است.
شاکرمی شرکت زغالسنگ پروده طبس را الگویی برای سایر شرکت‌های معدنی معرفی کرد و خواستار انتقال تجربیات این شرکت و مساعدت برای توسعه سایر مناطق معدنی شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیش‌بینی شده است ۲.۵ درصد رشد کشور از طریق توسعه بهره‌وری انجام شود و این مهم جز با سیر قطار فعالیت واحدها به سمت مکانیزاسیون امکان‌پذیر نیست.
مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس هم گفت: این شرکت به‌عنوان تنها شرکت مکانیزه زغال‌سنگ کشور در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و یک سال بعد به بهره‌برداری رسید.
رمضان کریتی ثانی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی کاری دارد افزود: شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در سال ۹۷ رکورد استخراج زغالسنگ با میزان ۱۴ هزار تن استخراج در یک روز و از یک کارگاه را ثبت کرد.
وی تصریح کرد: شرکت زغال‌سنگ پروده طبس طی مدت زمان فعالیت خود موفق به بومی‌سازی بیش از هزار و ۴۰۰ قطعه شده است.
مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس ۲ پروژه اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغالشویی و خرید ست لانگ وال استخراج مکانیزه را از اهداف توسعه‌ای این شرکت بیان کرد.
سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند و تا فردا در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.
معاون روابط کار و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به شهرستان طبس سفر کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.