سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تغییر کاربری بندر پارس
07 خرداد 1401 - 18:23
شناسه : 28462
مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: طی سال 1401، تبدیل بندر پارس به بندر صادراتی محصولات کانتینری خلیج‌فارس، در دستور کار است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی معصومی مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان اینکه طی سال جاری، تبدیل بندر پارس به یک بندر صادراتی محصولات کانتینری خلیج‌فارس در دستور کار است، اظهار داشت: با ایجاد خطوط کشتیرانی کانتینری ثابت برای این امر و راه‌اندازی بندر سیراف پارس به ‌منظور صادرات ال‌پی‌جی، همچنین گوگرد از منطقه پارس ۲، این اقدام اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بندر سیراف پارس برای راه‌اندازی به این مدیریت یعنی مدیریت بندر خدماتی پارس، واگذار شده و صادرات گاز مایع و صادرات گوگرد تولیدی آن منطقه در دستور کار اصلی این مدیریت است، امیدواریم با پشتوانه و همکاری، افزون بر ایجاد بستری مناسب برای صادرات کشور، منبع درآمد قابل توجهی هم ایجاد شود.

مدیر بنادر و پایانه‌های دریایی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان اینکه با توجه به تکمیل زیرساخت پس‌کرانه محوطه‌های کانتینری که از سوی سرمایه‌گذار آماده شده، افزایش بارپذیری و عملیات کانتینری برای صادرات محصولات تولیدی منطقه در دستور کار مجتمع بندری قرار گرفت و هم‌اکنون نیز کار خود را دنبال می‌کند، بیان کرد: از سوی دیگر، ایجاد بستر مناسب، همچنین مکاتبه با شرکت ملی نفت ایران به ‌منظور کسب مجوز لازم برای انجام فرایند واردات و صادرات محصولات غیر نفتی، صورت گرفته است.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز، افزایش صادرات اوره تولیدی منطقه با اختصاص اسکله و محلی برای تجهیزات بارگیری در اختیار پتروشیمی‌های مستقر در منطقه انجام شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.