سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تقاضای نفت چین بهبود یافت
12 اردیبهشت 1401 - 17:38
شناسه : 27343
در سه ماه دوم ۲۰۲۲؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت چینی «سینوپک» پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت خام چین در سه ماه دوم بهبود یافته و در کل سال جاری میلادی رشدی مثبت را به نمایش خواهد گذاشت.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت سینوپک چین، اعلام کرد تقاضا برای فراورده‌های نفتی در چین طی سه ماه دوم بهبود می‌یابد؛ زیرا شیوع ویروس کووید-۱۹، در این کشور به‌ تدریج مهار و مصرف نفت در کل سال جاری میلادی، رشدی مثبت خواهد داشت.

مقام‌های سینوپک روز پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه، اعلام کردند که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت آسیا، فعالیت‌های پالایشی خود از نیمه دوم ماه مارس کاهش و مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایش را، حدود ۸۵ درصد حفظ کرده است، در حالی که این رقم اوایل سال جاری میلادی، ۹۲.۶ درصد بود. شهرهای سراسر چین، از جمله مرکز مالی شانگهای، در پی تشدید موارد ابتلا به ویروس کرونا که منجر به مسدود شدن حمل‌ونقل جاده‌ای و ازدحام پایانه‌ها شد، در قرنطینه به سر می‌برند.

لی لی، معاون بخش مدیریت عملیات سینوپک اظهار داشت: اقدام‌های مقابله‌ای با شیوع ویروس کرونا مصرف فراورده‌های نفتی را کاهش داده است، اما انتظار داریم تقاضای نفت به‌ تدریج در سه ماه دوم با مهار شیوع ویروس همه‌گیر کرونا از سر گرفته شود.

وی افزود: اکنون درباره مصرف سوخت در سال ۲۰۲۲ میلادی در چین مطمئن هستیم، حتی اگر بهبود در سه ماه دوم متوسط باشد، رشد کل سال مثبت باقی خواهد ماند. سینوپک همچنین پیش‌بینی می‌کند کل واردات گاز طبیعی مایع‌ شده این شرکت در سال ۲۰۲۲ میلادی، ثابت بماند.

شایان ذکر است که سینوپک از واردات چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن گاز مایع در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۴۳ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار زیان دید که این رقم در مقایسه با سال گذشته، به‌ دلیل افزایش هزینه‌ها بالاتر بوده است؛ مقام‌های سینوپک اعلام کردند این شرکت در حال کاهش خرید تک‌محموله‌های ال‌ان‌جی است و در ماه‌های آینده بیشتر روی قراردادهای مدت‌دار تمرکز می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.