سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تقدیر از ذوب‌آهن به عنوان تنها مدال‌آور صادرات کشور
09 اسفند 1399 - 11:49
شناسه : 7978
در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان رخ داد؛ در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که 7 اسفند ماه در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و صادرکنندگان استان اصفهان برگزار شد، محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری از شرکت ذوب‌آهن اصفهان که تنها مدال آور صادرات کشور درسال جاری بود، تقدیر و لوح و تندیس ویژه این مراسم را به این مجتمع عظیم صنعتی اهدا کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در این مراسم منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی اگر بتواند کل محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند، توانای بازگشت یک‌و‌نیم میلیارد دلار ارز مرغوب به کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به نیاز ارزی ۳۵۰ میلیون دلاری ذوب‌آهن اصفهان که عمدتا از طریق صادرات تامین می‌شود، پیشنهاد ما این است که از طریق تامین نیاز ارزی شرکت‌های تولیدی به واسطه ارزهای موجود در خارج از کشور، ضمن ورود ارزهای صادراتی به سیستم بانکی داخلی، از این طریق زمینه را برای جهش تولید در اقتصاد کشور، فراهم آورد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ضمن تبریک برای کسب این توفیق ارزشمند به تمامی تلاشگران ذوب‌آهن و مجموعه فولاد کشور، تداوم رشد صادرات، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی، آسیای جنوب شرقی، حفظ کیفیت برتر محصولات، برگشت بالغ بر ۱۰۰% ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب‌آهن اصفهانESCO  و ZOBESCO را از جمله عوامل دریافت بالاترین نشان صادراتی کشور عنوان نمود.

یزدی‌زاده با اشاره به رشد تولید محصولات ساختمانی در کشور گفت: ذوب‌آهن اصفهان دو هدف عمده را مد نظر دارد که شامل تولید محصولات صنعتی جدید شامل تولید ریل ملی و توسعه شبکه ریلی کشور و نیز توسعه بازارهای صادراتی است. به همین خاطر، تمامی تلاشگران ذوب‌آهن در دستیابی به این دو هدف، نقش‌آفرین اصلی هستند؛ به طوری که در حال حاضر صادرات ریل که تا سال گذشته واردکننده آن بودیم، آغاز شده است .

وی در خصوص موانع توسعه صادرات اشاره کرد: در این خصوص، با چالش‌هایی داخلی و خارجی مواجه هستیم که به تحریم‌های ظالمانه استکبار و برخی مشکلات داخلی برمی‌گردد. امید ما به لطف خداوند است که با همت و همدلی همه مسئولان، این موانع برطرف شود و رشد و شکوفایی اقتصادی به منصه ظهور برسد.

شایان ذکر است که در ۲۲ دی ماه سال جاری طی آیین تجلیل از صادرکنندگان کشوری، ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تنها مدال‌آور ملی صادرکنندگان سال ۱۳۹۹، بالاترین نشان صادرات کشور انتخاب شد. این شرکت تاکنون هفت بار در سال‌های ۱۳۸۰، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۵، ۱۳۹۷، صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال ۱۳۹۳ نیز صادرکننده ممتاز کشور شده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.