سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تقویت دلار بر سر طلا آوار شد
18 فروردین 1401 - 14:18
شناسه : 26324
قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه 18 فروردین ماه 1401، کاهش یافت چراکه دلار آمریکا پس از دقایقی از برگزاری نشست ماه مارس فدرال رزرو تقویت شد و نشان داد که موضع تهاجمی برای مبارزه با تورم وجود خواهد داشت و جذابیت این فلز امن را کاهش خواهد داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۳.۲۰ درصد کاهش به یک هزار و ۹۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا، با ۰.۱۷ درصد کاهش به یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

پس از دقایقی از برگزاری نشست فدرال رزرو، نتایج به دست آمده نشان داد که بانک مرکزی در حال حرکت تهاجمی برای جلوگیری از تورم بوده و دلار در برابر سبدی از ارزها به بالاترین حد دو ساله خود نزدیک شد. تقویت دلار باعث می‌شود طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

بسیاری از مقامات فدرال رزرو اعلام آمادگی کرده‌اند که نرخ‌ها را ۰٫۵ درصد افزایش می‌دهند و تلاش می‌کنند قیمت‌ها را تحت کنترل درآورند. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده نزدیک به بالاترین سطح چندین ساله خود در جلسه قبل بود و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۳۸ سنت در هر اونس و پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۲ دلار و ۳۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۲۰۸  دلار و ۸۷ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.