پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تلاش ایمیدرو برای حرکت به سمت توسعه زیرساخت‌ها
07 آذر 1400 - 9:03
شناسه : 21021
رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو گفت: این سازمان در تلاش برای مدیریت نقدینگی، به سمت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو، اظهار داشت: امروزه با توجه به تجاربی که شرکت‌های بزرگ دارند، ایجاد کارخانه‌های جدید تولید محصولات معدنی اقدام پیچیده و دشواری نیست، بلکه فراهم کردن امکاناتی همچون انرژی برق، گاز و آب و همچنین توسعه جاده و خط ریلی اهمیت وافر دارد.

وی در حضور نماینده سازمان حراست کل کشور، رییس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز معاونان و مدیران ایمیدرو، افزود: سیاست ایمیدرو تسهیل‌گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در این حوزه، گفت: تا افق ۱۴۰۴ این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به هدف فوق، راهبری ایجاد ۱۲هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفته است.

جعفری با اشاره به موضوع اکتشاف بیان کرد: از دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی از سوی ایمیدرو سرعت گرفت شاهد شناسایی ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شدیم. در همین راستا اکتشافات انجام شد و طبق آن ذخایر شناسایی شده در مناطق کم برخوردار مرکز و شرق کشور مستقر بود.

وی درباره فعالیت‌های حوزه حراست ادامه داد: این سازمان اقدامات خود در جهت شفاف‌سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرایندها کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات سال‌های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف‌سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش خصوصی بوده است، به طوری که ضمن کناره‌گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

در پایان این مراسم با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، سازمان حراست کل کشور و رییس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوحی از اقدامات عزت‌الله میرزایی تقدیر به عمل آمد و حکم مدیریت حراست محمد علی صوفی نیز به وی اعطا شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.