جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تلاش ایمیدرو در جهت تامین برق شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی
12 تیر 1400 - 10:14
شناسه : 14654
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو عصر روز گذشته در نشست پایش اقدامات و برنامه‌های شرکت فولاد خوزستان گفت: به منظور تامین برق پایدار معدن و صنایع معدنی برنامه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو با راهبری ایمیدرو انجام خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست، اظهار داشت: در حوزه انرژی، با قیمت‌های بالا و قطعی برق مواجه هستیم که به طور حتم در روند تولید شرکت‌های معدن و صنایع معدنی اثرگذار است. در این راستا مشارکت مالی در احداث نیروگاه‌ها با همکاری شرکت‌های بزرگ در این بخش در دستور کار ایمیدرو قرار گرفت.

وی افزود: به طور حتم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری توسط معدنی‌ها با وزارت نیرو، میزان تولید برق به ویژه در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی را افزایش خواهد داد و این مهم دغدغه شرکت‌ها در تامین برق پایدار را رفع می‌کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در این زمینه تفویض اختیار به استانداری‌ها داده شده است و برای به سرانجام رسیدن هدف فوق، کارگروهی مشترک در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.

جهش تولید با وجود محدودیت‌ها

جعفری با اشاره به دستاوردهای حوزه معدن و صنایع معدنی طی سال ۱۳۹۹، بیان کرد: سال گذشته با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تحریم، رشد تولید در زنجیره‌های ارزش به ویژه فولاد محقق شد.

وی ادامه داد: حدود ۳.۵ میلیارد دلار طرح طی سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید. لذا طی سال جاری نزدیک به دو میلیارد دلار طرح راه‌اندازی می‌شود. این دستاورد حاکی از پویایی و رفع بسیاری از مشکلات ارزی کشور در شرایط ویظه اقتصادی است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه سهم ارزش بازار معدن و صنایع معدنی در بورس کالای ایران، ۲۴ درصد است، اذعان داشت: سال گذشته سهم فروش این حوزه در بورس ۳۴ درصد بود. و خوشبختانه با توازن ایجاد شده در زنجیره فولاد، طی سال ۱۳۹۹ ارزش صادرات این بخش به چهار میلیارد دلار رسید.

جعفری در خصوص مدل‌های تامین مواد اولیه فولادسازان، عنوان کرد: میزان تولید سنگ‌آهن کشور از معادن بزرگ، ۹۷ میلیون تن است، لذا برای تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، نیاز به ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌آهن داریم. در این راستا با توجه اتمام ذخایر فعلی در دهه آینده، تسریع در برنامه‌های اکتشاف ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه راهکار تامین سنگ‌آهن، توسعه اکتشافات است، تصریح کرد: در حوزه اکتشافات عمیق اقدام جدی در کشور صورت نگرفته است و به طور یقین با انجام این نوع اکتشاف به ذخایر قابل توجهی دست خواهیم یافت.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: خوشبختانه سازمان ایمیدرو در حوزه اکتشافات عمیق توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند که برای تامین خوراک فولاسازان پشتوانه مناسبی است.

ژئوفیزیک هوایی

جعفری همچنین از برنامه عملیات ژئوفیزیک هوایی طی یک دوره زمانی دو تا سه ساله با همکاری متولیان این بخش و سرمایه‌گذاری ایمیدرو و شرکت‌های تابعه خبر داد.

وی یادآور شد: شرکت‌های بزرگی همچون فولاد خوزستان می‌توانند در این برنامه‌ریزی مشارکت داشته باشند که بی‌شک نتایج اثربخش این همکاری را در تامین خوراک تجربه خواهند کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: راه دیگر در جهت تامین مواد اولیه واردات از خارج کشور است که شرکت فولاد خوزستان می‌تواند با حمایت ایمیدرو این مسیر را دنبال کند.

جعفری در پایان خطاب به مدیران عالی شرکت فولاد خوزستان، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های شورای هماهنگی معادن، بسته تامین مواد اولیه در بازه‌های کوتاه و بلندمدت را تهیه کنید تا با اجرای این استراتژی، اهداف بلند شرکت در بخش تولید محقق شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.