پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تلاش برای افزایش صادرات لوازم خانگی نسبت به واردات
18 مهر 1400 - 12:09
شناسه : 18919
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت با بیان اینکه باید بتوانیم سال آینده ۸۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشته باشیم، گفت: در ایران ظرفیت تولید لوازم خانگی بین ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت، اظهار داشت: لازمه صادرات بیشتر افزایش کیفیت، عمق ساخت داخل و تامین اجزا و قطعات لوازم خانگی است تا نسبت تولید داخل بیشتر شود. همچنین برای توسعه صادرات نیاز به بازاریابی، طراحی پلتفرم مشترک و طراحی‌های جدید در کیفیت و شکل لوازم خانگی داریم، البته بحث اصلی ارزبری و رقابت‌پذیری است. در این راستا تا سال ۱۴۰۴ باید نسبت صادرات به واردات لوازم خانگی از آنچه که در حال حاضر وجود دارد برعکس شود؛ یعنی نسبت صادرات دو برابر واردات لوازم خانگی باشد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ که محدودیت ارزی و تحریم نبود، ۱۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید کردیم این عدد در سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ که سال شروع تحریم‌ها بود به هشت میلیون دستگاه رسید. منتهی طی سال ۱۳۹۹ توانستیم ۱۵.۵ میلیون دستگاه تولید کنیم که طبق برنامه امسال ۱۶.۵ میلیون دستگاه تولید خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در ایران ظرفیت تولید لوازم خانگی بین ۲۳ تا ۲۴ میلیون دستگاه است. در همین راستا طی سال گذشته از این ظرفیت‌های خالی استفاده کردیم و در مسیر سرمایه‌گذاری‌های جدید گام برداشتیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.