سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای افزایش ظرفیت پالایشی هرمزگان تا یک میلیون بشکِه
25 دی 1400 - 13:15
شناسه : 23063
وزیر نفت پس از بازدید از پالایشگاه پارس‌بهین پالایش نفت قشم با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان گفت: ظرفیت پالایشی این استان به روزانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت در جریان سفر به جزیره قشم پس از بازدید از پالایشگاه پارس‌بهین پالایش نفت قشم، اظهار داشت: خوراک نخستین پالایشگاه فوق‌سنگین نفت خام کشور (پارس‌بهین پالایش نفت قشم) از نفت خام سنگین میدان‌های سروش و نوروز تامین می‌شود و این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری بخش خصوصی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت، استان هرمزگان را به‌عنوان قطب پالایشی نفت کشور معرفی می‌کند، افزود: با راه‌اندازی پروژه پارس بهین پالایش نفت قشم ۸۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی در استان هرمزگان مهیاست که ۳۷ درصد مجموع ظرفیت پالایش نفت کشور را شامل می‌شود.

وزیر نفت، گفت: با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه پارس بهین پالایش قشم برای فراوری میعانات گازی با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، ظرف سه سال آینده زمینه تحول این منطقه را فراهم می‌کند. لذا ظرفیت پالایشی استان هرمزگان با تکمیل چهار طرح پالایشگاهی با پیشرفت صفر تا ۳۵ درصد در دستور کار است که ظرفیت پالایشی استان از روزانه ۸۵۰ هزار بشکه نفت به روزانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه می‌رسد.

اوجی بیان کرد: وزارت نفت از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز به‌ویژه در منطقه جزیره قشم حمایت می‌کند و در جهت اجرای طرح‌های پالایشی تضمین تامین خوراک می‌دهد. با افزایش ظرفیت پالایشی کشور، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‌فروشی هم محقق می‌شود که با راه‌اندازی این کارها تولید فراورده‌های پالایشی کشور افزایش می‌یابد و درآمد خوب و اشتغال‌زایی دارد.

وی در پایان با اشاره به حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای استان هرمزگان و جزیره قشم دستاورهای خوبی داشتیم که در نشست شورای اداری اعلام خواهیم کرد.

براساس این گزارش، آیین کلنگ‌زنی فاز دوم پالایشگاه پارس بهین پالایش نفت قشم ظهر امروز با حضور وزیر نفت در جریان چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهوری به استان هرمزگان انجام شد.

گفتنی است، وزیر نفت صبح روز پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه در جریان چهاردهمین سفر استانی ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری، وارد استان هرمزگان و جزیره قشم شد و در بد ورود با حضور بر سر مزار شهدای گمنام به قرائت فاتحه پرداخت و در ادامه به ملاقات خانواده معظم شهید حسن ذاکری رفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.