سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای به ثمر نشستن قرارداد آهن‌اسفنجی فولاد تربت حیدریه
29 اردیبهشت 1400 - 14:53
شناسه : 12433
رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از این طرح ضمن مساعدت این سازمان برای فعال شدن قرارداد احداث پروژه آهن‌اسفنجی فولاد تربت حیدریه، گفت: در فاز نخست قرار است کارخانه آهن‌اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن ایجاد شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این طرح با مشکلات متعددی از جمله فعال شدن قرارداد و تامین مالی مواجه بوده است اما اکنون در تلاش هستیم که چالش‌های پیش رو را برطرف کنیم.

وی در این جلسه که نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، افزود: در فاز نخست قرار است کارخانه آهن‌اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن ایجاد شود اما محصول نهایی این مجتمع ورق گرم محصول مورد نیاز کشور خواهد بود.

همچنین محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، ضمن برشمردن مشکلات موجود، خواستار مساعدت ایمیدرو برای تسریع در حل مشکل پیش روی طرح شد.

مسعود گل شیرازی مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه نیز طی سخنانی، گفت: این پروژه از دهه ۸۰ آغاز شده اما همواره با مشکل اجرایی شدن قرارداد مواجه بوده است که امیدواریم با همکاری وجیه‌الله جعفری و مجموعه ایمیدرو، امیدی نزد مردم منطقه ایجاد شود.

لازم به توضیح است که مجتمع فولاد تربت حیدریه با تامین خوراک گندله سنگ‌آهن از مجتمع سنگان، قرار است ابتدا آهن‌اسفنجی و سپس تختال و در فاز توسعه ورق گرم تولید کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو امروز و فردا برای بررسی پروژه‌های معدن و صنایع معدنی، در استان خراسان رضوی حضور دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.