پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تلاش برای تولید ۱۳٫۵ میلیون تن فولاد در خوزستان
26 فروردین 1400 - 11:04
شناسه : 10543
در دیدار سردار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا با امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، بر تولید 13.5 میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ استان خوزستان، تاکید شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سردار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه منطقهای کربلا ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: انتخاب حضرتعالی در شرکت فولاد خوزستان را تبریک می‌گویم. بدون شک با توجه به کارنامه‌ درخشانی که در شرکت فولاد اکسین خوزستان از خود به جای گذاشته‌اید، می‌توان امیدوار بود، همین روند در شرکت فولاد خوستان تداوم داشته باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود، علاوه بر تولید پایدار، معیشت کارکنان و مسئولیت‌های اجتماعی نیز در اولویت این شرکت قرار گیرند.

فرمانده قرارگاه منطقهای کربلا در مورد موفقیت تیم فوتبال فولاد خوزستان نیز اشاره نمود و گفت: موفقیت‌های تیم فوتبال فولاد خوزستان در عرصه بین‌المللی، باعث عزت و افتخار استان است و در این رابطه، نگاه ویژه شرکت فولاد خوزستان به ورزش و جوانان، جای تقدیر و تشکر دارد.

خوزستان یکی از مناسب‌ترین مرزها برای توسعه صنعت فولاد کشور

در ادامه این نشست صمیمانه، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، بیان کرد: خوزستان یکی از مناسب‌ترین مرزها برای توسعه صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود. دسترسی به آب‌های آزاد به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در صادرات به حساب می‌آید که فولاد خوزستان به علت وجود بندر استراتژیک امام خمینی (ره) در خوزستان و دارا بودن اسکله‌ اختصاصی، مزیت ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌‌های تولیدکنند‌ه‌ فولاد دراختیار دارد.

وی افزود: یکی از ، دستیابی به تولید ۱۳٫۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ و اتصال کارخانه فولاد اکسین به شرکت فولاد خوزستان، جزو مهم‌‌ترین برنامه‌ی جاری محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به برنامه ی افق ۱۴۰۴ کشور، اذعان داشت: ایران باید رتبه اول تولیدکننده فولاد در منطقه را داشته باشد. استراتژی کلی برای برنامه‌ سال جاری، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است؛ بنابراین ما اگر بتوانیم به تولید ۱۳٫۵ ميلیون تن دست پیدا کنیم، سهم ۲۵ درصدی تولید کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم.

ابراهیمی یادآور شد: بایستی توجه کرد که اولین گام در شرکت فولاد خوزستان، تثبیت تولید پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سه بخش بالادستی، پایین‌دستی و کناردستی (صنایع وابسته) است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت‌پذیری به همراه تنوع‌بخشی در تولید محصولات، از دیگر برنامه‌‌هایی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

وی، ضمن اشاره به تعهد مجموعه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: فولاد خوزستان نسبت به زمین و خاک استان خوزستان و جامعه باید پاسخگو باشد. بنابراین در نظر داریم تا با دنبال کردن خلق ارزش مشترک در جامعه، حداکثر توان خود را در مسیر خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار و توسعه‌‌ای به کار ببریم.

نیروی انسانی اهرم اصلی فولاد خوزستان

مهران عباس‌زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان، گفت: در شرکت فولاد خوزستان، ۱۳ هزار نفر به صورت مستقیم و بخش زیادی نیروی غیرمستقیم به واسطه این مجموعه، مشغول به فعالیت شده‌اند که نقش بسیار بزرگی در چرخه عظیم اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: نیروی انسانی شرکت فولاد خوزستان با توجه به تجربه و دانش در سال‌های گذشته، بیشترین نقش را در راه‌اندازی شرکت‌‌های فولادی کشور داشته است و این بزرگ‌ترین دستاورد برای شرکت فولاد خوزستان به شمار می‌رود.

باوجود آب‌های آزاد، توسعه فولاد ناچیز است

غلامرضا فروغی‌نیا مدیر روابط‌ عمومی فولاد خوزستان، در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از ظرفیت‌های بی‌شمار استان خوزستان در توسعه گفت و بیان کرد: دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی نعمتی است که می‌تواند در تعریف طرح‌های توسعه‌ و کمک به اقتصاد کشور به کار گرفته شود. سهم شرکت فولاد خوزستان در توسعه‌ صنعت فولاد کشور با توجه به این نعمت خدادادی، در حال حاضر ناچیز و غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: در کنار دسترسی به آب‌‌های آزاد که صادرات و ارزآوری این محصول استراتژیک را تضمین می‌کند، نباید از دسترسی مستقیم به حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و حامل‌های انرژی تاثیرگذار در صنعت فولاد یعنی برق و گاز غافل شد.

مدیر روابط‌ عمومی فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: خوزستان تجربه سخت جنگ و بازسازی را در کارنامه دارد. اکنون که به لطف امنیت پایدار، شرایط برای توسعه استان فراهم است، باید با تمام توان و به‌کارگیری همهی ظرفیت‌ها در این خصوص، گام برداریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.