سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای حل مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ در سطح ملی
12 خرداد 1400 - 17:12
شناسه : 13280
استاندار کرمان در خصوص حل مشکلات کارگران در سطح استان و ملی، گفت: باید تمام اجزائی که از این معادن خارج می‌شود فراوری و از ذره ذره موادی که کارگران با به خطر انداختن جانشان استخراج می‌کنند، ثروت خلق کنیم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی زینی‌وند استاندار کرمان در خصوص افق زیر ۲۴۰۰ متر معدن زغال‌سنگ پابدانا، اظهار داشت: با رغبت به عمق معدن رفتیم تا از نزدیک با شرایط و سختی‌های کار کارگران آشنا شویم. در این راستا تصمیم‌گیران حق بیمه کارگران و سختی مشاغل باید حتما یک بار از این معادن بازدید و شرایط کار کارگران این معادن را از نزدیک مشاهده کنند.

وی با تاکید براینکه مشاغل سخت و زیان‌آور را باید طبقه‌بندی کنیم، افزود: معتقدیم سخت‌ترین و زیان آورترین شغل، کار در عمق معادن زغال‌سنگ است. لذا ضرورت توجه ویژه کارفرمایان و مدیران عامل به ایمنی کارگران و آموزش کارگران نیز بخشی از ایمنی محسوب می‌شود. البته سختی کار کارگران معادن زغال‌سنگ نیز باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

استاندار کرمان از مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان سخن به میان آورد و گفت: به دلیل اینکه براساس قانون کارگران نمی‌تواند در زمان مقرر شده بازنشست شوند از مسئولان خواستاریم که برای رفع این مشکل اقدام نمایند.

زینی وند لزوم حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار این معادن را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در فراوری باطله‌های این معادن و تولید برق آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک کنند.

وی در پایان با اشاره به حل مشکلات کارگران در سطح استان و ملی، خاطرنشان کرد: باید تمام اجزائی که از این معادن خارج می‌شود فراوری و از ذره ذره آن که کارگران با به خطر انداختن جانشان استخراج می‌کنند، ثروت خلق کنیم.

لازم به توضیح است که استاندار کرمان در این بازدید توسط واگن ۵.۷ کیلومتر به صورت مستقیم و سپس ۲۵۰ متر به عمق زمین رفته و از مکان محل جدید استخراج زغال‌سنگ بازدید کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.