چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای راه‌اندازی مجتمع فولاد در بندر گناوه
28 دی 1400 - 11:01
شناسه : 23254
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فولاد شهرستان گناوه حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ریزی‌های مهمی که امروز باید با جدیت دنبال شود، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر به ویژه در شمال استان که دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است.

وی افزود: در اواخر دولت دوازدهم یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بومی پیشنهادی برای راه‌اندازی مجتمع فولاد در شهرستان گناوه استان بوشهر داشت و علی‌رغم نبود معدن سنگ‌آهن در استان اعلام کردند که آمادگی انتقال سنگ به استان و راه‌اندازی مجتمع در کنار دریا را دارد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در همین راستا با وزیر سابق صمت رایزنی و موافقت و مقدمات کار آماده شد، اما ادامه کار در دولت سیزدهم با وزیر فعلی برای تاکید و بالا بردن توان، ارتقا و افزایش ظرفیت این مجتمع مذاکرات و رایزنی‌هایی انجام شد.

جمیری بیان کرد: مقدمات راه‌اندازی این مجتمع فولاد در سطح استان شامل صدور مجوزهای لازم، مکان‌یابی و زمین در اختیار انجام شده است و کارگروه اقدام نیز برای سرعت بخشی در کار این مجتمع در سطح استان تشکیل شده است. در صورت نهایی شدن این مجتمع فولاد و با سرمایه‌گذاری مد نظر سرمایه‌گذار، این مجتمع حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

وی پیرامون جاده‌های گناوه- میشان و دیلم – گناوه، ادامه داد: جاده گناوه – میشان هم از ناحیه نمایندگان استان‌های همجوار و هم مورد نظر و در حال پیگیری بوده، اما شرایط اقتصادی و مالی دولت نیز شرایط خاصی است که باید مدنظر گرفته شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قسمتی از این مسیر که حدود ۵ کیلومتر تا تاجملکی می‌تواند آسفالت شود و طبق گزارش‌های دریافتی و پیگیری‌های صورت گرفته وارد مناقصه شد. البته تکمیل جاده گناوه به دیلم نیز جز موارد اساسی مورد تاکید است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.