دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای رسیدن به عصرطلایی اکتشاف
08 فروردین 1400 - 10:46
شناسه : 9360
حذف روش‌های قدیمی، راه ورود به عصرطلایی اکتشافات است. به گفته یک مقام شرکت بی اچ پی بیلیتون، اکتشاف در عمق سرلوحه کار معدنکاری قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بخش معدن به لطف توانایی فناوری در نمایش سیستم‌های تحت پوشش به سوی عصر طلایی در حال حرکت است. لورا تیلر Laura Tyler کارشناس ارشد فنی بی اچ پی بیلیتون BHP Billiton اظهار داشت: شرکت‌های معدنی برای رسیدن به عصر طلایی اکتشاف باید روش‌های قدیمی را کنار بگذارند.

وی با اشاره به تجربه اکتشاف فلزات در سد بلوط واقع در جنوب استرالیا، افزود: شرکت‌ها باید تکنولوژی را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهند که عمق ۴۰۰ متری زمین را همچون سطح آن شفاف و روشن سازند.

تیلر که در کنفرانس انجمن توسعه‌دهندگان و آینده پژوهان ۲۰۲۱ در تورنتو کانادا سخن می‌گفت، تصریح کرد: شرکت بی اچ پی تنها در چهار سال توانست به سیستم معدنی با پوشش بیش از ۸۰۰ متر در عمق زمین با توانایی جداسازی شامل ۲٫۴۹ درصد مس و ۱٫۲ گرم طلا در هر تن دست یابد.

کارشناس ارشد فنی شرکت بی اچ پی بیلیتون، اعلام کرد: این شرکت در نظر دارد با هدف ورود به عصر طلایی اکتشاف، مرکز اکتشافات معدنی خود را در تورنتو تاسیس کند. همچنین این شرکت در ماه اوت سال ۲۰۲۰ میلادی، به منظور تامین مالی اکتشاف نیکل در شمال کبک کانادا، توافق‌نامه‌ای را با شرکت اکتشافی میدلند Midland به مدت حداقل دو سال امضا کرده است.

رشد تقاضای ۴ برابری نیکل

تیلر اذعان داشت: کاربرد نیکل در تکنولوژی تولید باتری، نقشی بسیار اساسی در تلاش‌های جهانی برای کربن‌زدایی ایفا می‌کند. بنابراین به منظور تامین نیکل مورد نیاز فناوری باتری برای نسل بعد و نیز پیش‌بینی تقاضای خودروهای هیبریدی و برقی، باید تولید نیکل چهار برابر شود.

کارشناس ارشد بی اچ پی در پایان خاطرنشان کرد: طی سه دهه آینده با ادامه توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر و تقویت زیرساخت‌ها، تقاضا برای مس نیز دو برابر خواهد شد. از سوی دیگر، این شرکت در حال اجرای پروژه معدن پتاس جانسن در کانادا با مجوزهای اکتشاف و اجاره معدن بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.