سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش برای کاهش محدودیت برق فولادی‌ها
15 آذر 1400 - 12:08
شناسه : 21417
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری ایران متافو با حضور صادق نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت چهار روز با حضور ۳۲۰ شرکت‌ فولادی، معدنی، تامین‌کنندگان داخلی و خارجی و فعالان حوزه صنعت در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو می‌توان به معرفی توانمندی‌ها و محصولات، برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، شناخت رقبا، ارتباط با تامین‌کنندگان مواد خام، به‌روز رسانی دانش تخصصی و فرصت جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد.

مهدی صادق نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت‌های گاز شرکت‌های فولادی در زمستان پیش‌رو، اظهار داشت: در خصوص بحث محدودیت‌های گاز صنایع فولادی با وزارت نفت جلساتی برگزار کردیم تا کمترین محدودیت به شرکت‌های فولادی اعمال شود. از طرفی به شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد پیشنهاد می‌شود، نسبت به اصلاح مصرف سوخت و استفاده از فناوری‌های نوین اقدام کنند.

وی از تفاهم ۶۰۰ میلیون یورویی میان شرکت‌های زنجیره فولاد و تامین‌کنندگان داخلی خبر داد و افزود: صنعت فولاد نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و ارزآوری از طریق صادرات بر عهده دارد. از سال ۱۳۹۷ حمایت ویژه‌ای در زمینه بومی‌سازی و ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است. با جدیت تمام از بومی‌سازی در زنجیره فولاد و صنایع معدنی حمایت می‌کنیم.

۲ طرح توسعه‌ای مهم فولاد خوزستان

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان از سرمایه‌گذاری ۱۴۵ طرح به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان در فولاد خوزستان خبر داد و بیان کرد: طرح اسلب عریض، احداث کارخانه اکسیژن ۴ و احداث نیروگاه ۵۲۰ مگا‌واتی مهم‌ترین طرح‌های توسعه فولاد خوزستان به شمار می‌آیند.

وی در پایان با اشاره‌ به تملک فولاد اکسین، خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان با جدیت به دنبال تملک فولاد اکسین است. اخیرا استاندار خوزستان نامه‌ای در مورد ضرورت واگذاری فولاد اکسین به فولاد خوزستان به رییس‌جمهور نوشته‌اند و همزمان مذاکرات میان فولاد خوزستان و وزارت رفاه در جریان است. اکسین فرزند جداشده‌ی فولاد خوزستان بوده و بازگشت این شرکت هم زنجیره تولید در فولاد خوزستان را تکمیل می‌کند و هم ظرفیت تولید اکسین را افزایش می‌دهد. لذا آمادگی داریم سهام فولاد اکسین را به نرخ روز و کارشناسی شده تملک کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.