جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تلاش خوزستان برای ایجاد زنجیره ارزش صنایع معدنی
19 مرداد 1400 - 14:45
شناسه : 15978
رییس سازمان مدیریت صنعتی خوزستان در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان مدیریت صنعتی این استان و نظام مهندسی معدن ابا اشاره به ضرورت گسترش کمی و کیفی اشتغال در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی استان گفت: این سازمان با همکاری نظام مهندسی معدن استان، برای ایجاد زنجیره ارزش صنایع معدنی برنامه‌ریزی و تلاش خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یداله مهرعلیزاده رییس سازمان مدیریت صنعتی خوزستان، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه همکاری بر اساس ماموریت‌های مشترک نظام مهندسی معدن خوزستان و سازمان مدیریت صنعتی این استان در ۲ حوزه اصلی «ایمیدرو» و «ایدرو» در وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت صنعتی کشور اولین نهاد حرفه‌ای – ‌تخصصی فعال در حوزه مشاوره، آموزش و تحقیق مدیریت ایران، منطقه خاورمیانه و اوراسیا به شمار می‌رود، افزود: این سازمان بیش از نیم‌ قرن پیش با ماموریت کمک به توسعه‌ ظرفیت مدیریت کشور تاسیس شده و همواره در حال فعالیت است.

رییس سازمان مدیریت صنعتی خوزستان گفت: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه مذکور بین این سازمان و نظام مهندسی معدن، گسترش کمی و کیفی اشتغال در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی، جهش و رونق اقتصادی بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی وهمچنین توسعه خدمات فنی و مهندسی به بخش‌های آموزشی، پژوهشی، مشاوره، علمی و فناورانه معدن و صنایع معدنی است.

فرآوری و نوآوری درمحصولات معدنی خوزستان ضروری است

عبدالرضا حرمتی رییس سازمان نظام مهندسی معدن خوزستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر گردشگری معدنی، زمین‌شناسی پزشکی، ارتقاء ایمنی معادن و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی با محور استارت آپ‌ها از مهمترین فعالیت‌های این سازمان در استان خوزستان محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در کنار سازمان مدیریت صنعتی خوزستان به عنوان زیرمجموعه ایدرو و نظام مهندسی خوزستان به عنوان زیرمجموعه ایمیدرو در زمینه بسط دانش مهندسی معدن، نوآوری‌ها و فناوری‌ها در استان خوزستان همکاری مشترکی انجام شود.

شایان ذکر است که عمده معادن استان خوزستان سنگ‌لاشه یا شن و ماسه هستند که این معادن نیز تابع شرایط خاص ساخت‌وساز در کشور است. وقتی پروژه‌های عمرانی نظیر راه‌سازی یا ساختمان‌سازی در کشور فعال نباشند یا کم باشند به تبع آن، فعالیت این معادن نیز کاهش می‌‌یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.