سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش دولت و قضا برای احیای مجدد معادن گیلان
06 دی 1400 - 14:15
شناسه : 22286
رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه معدن زغال‌سنگ عمارلو و تجهیزات آن انفال است، گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و همچنین دستگاه قضایی بر عملکرد و پیشرفت کار بهره‌بردار جدید نظارت کرده و حمایت‌های همه جانبه می‌کنند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست تعیین تکلیف معدن زغال‌سنگ عمارلو و سد دیورش رودبار با اشاره به اینکه معدن عمارلو درگذشته نقش مهمی در اقتصاد مردم منطقه و روستاهای اطراف داشته، اظهار داشت: این معدن، تجهیزات، اموال و دستگاه‌های آن از انفال بوده و همگان باید از آن بهره ببرند و قابل تملیک و تملک نیست.

وی با بیان اینکه بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته در آن منطقه علاوه بر معدن زغال‌سنگ، معادن دیگری نیز قابل استحصال است، افزود: رویکرد دولت و همچنین دستگاه قضایی احیای این معدن و واگذاری به سرمایه‌گذار جدید و شروع به کار مجدد آن است.

رییس شورای قضایی استان گیلان تجهیزات این معدن را نیز از انفال دانست و گفت: اموال شرکت به هیچ عنوان تفکیک نشده و اجازه فروش نیز به آن داده نخواهد شد و دستگاه‌ها و امکانات جزو لاینفک معدن بوده و باید در آن حفظ شود.

خلیلی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان باید پس از توافق با سرمایه‌گذار جدید برنامه زمان‌بندی مشخصی را ارائه کرده و به دستگاه قضایی نیز اعلام کند، بیان کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و همچنین دستگاه قضایی بر عملکرد و پیشرفت کار بهره‌بردار جدید نظارت کرده و حمایت‌های همه جانبه‌ای نیز در جهت توسعه و پیشبرد امور از شرکت جدید خواهند داشت تا با لطف خداوند متعال این معدن در آینده‌ای نه‌چندان دور شروع به کارکرده و مردم منطقه از احیای آن منتفع گردند.

تشریح دستورات رییس دادگستری گیلان

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت سد دیورش رودبار که در راستای تامین آب شرب مردم منطقه و همچنین آب اراضی زراعی از سال ۱۳۹۳ آغازشده و تاکنون تنها نیمی از آن ساخته‌شده است، عنوان کرد: پیمانکار این سد به دلیل مشکلاتی چون قطع درختان، تامین مصالح و تاخیر صدور مجوزهای لازم نتوانسته است به تعهدات اولیه و زمان‌بندی اعلام‌شده عمل کنند.

وی با اشاره به بازدید چند روز پیش رییس کل دادگستری و مدیران ارشد استان از سد دیورش، اذعان داشت: با دستور مستقیم رییس کل دادگستری استان، شرکت آب منطقه‌ای موظف شد تا با ظرفیت سنجی اطراف سد، تامین مصالح آن را در اولویت قرار داده و سازمان صنعت نیز متعهد شد پس از ظرفیت سنجی آب منطقه‌ای طی یک هفته مجوز برداشت شن و ماسه را صادر نماید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه اداره منابع طبیعی نیز اعلام کرده پس از وصول مطالبات خسارت قطع درخت و کاشت درختان جایگزین، مجوز منابع طبیعی را نیز صادر کند، خاطرنشان کرد: پیمانکار سد نیز در صورت رفع مشکلات و چالش‌ها تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ سد را جهت آب‌گیری و استفاده مردم منطقه آماده بهره‌برداری خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.