چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
تلاش دو وزارتخانه برای ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها
21 آذر 1400 - 9:08
شناسه : 21648
سخنگوی صنعت برق گفت: با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها در زمستان صورت می‌گیرد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، اظهار داشت: خوشبختانه هم‌اکنون وضعیت مخازن سوخت نسبت به سال گذشته بهتر شده و حدود ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سوخت بیشتری ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی هم برای کاهش سوخت مایع در نیروگاه‌ها انجام شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مصرف سوخت مایع از حدود ۲۳۰ میلیون لیتر به ۲۰۵ میلیون لیتر کاهش یافت.

سخنگوی صنعت برق از تشدید نظارت‌ها برای کاهش مصرف برق ادارات خبر داد و گفت: بر این اساس تمام ادارات باید پس از پایان وقت اداری، تا حد امکان نسبت به کاهش و یا قطع مصارف خود اقدام کنند. همچنین در بخش روشنایی معابر نیز با بهینه‌سازی روشنایی‌ها، مصرف در این بخش حدود ۳۰۰ مگاوات کاهش یافته است که صرفه‌جویی خوبی از این محل در مصرف سوخت صورت می‌گیرد.

رجبی مشهدی در خصوص واردات برق بیان کرد: در حال حاضر واردات برق از ترکمنستان را افزایش داده‌ایم که با این کار نیز روزانه حدود ۱.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود. در کنار همه این برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده، با هماهنگی وزارت نفت، نسبت به تخصیص سوخت به نیروگاه‌هایی با راندمان بالا نیز اقدام مناسبی صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها به منظور گذر از زمستان بدون اعمال خاموشی و محدودیت در تامین برق انجام می‌شود، به نقش مردم در بهینه‌سازی مصرف برق و انرژی پرداخت و خاطرنشان کرد: شاید مهمترین و بهترین صرفه‌جویی این روز‌ها در بخش گرمایش باشد. تنظیم دمای منزل در این خصوص بسیار تاثیرگذار است. می‌توان دما را روی ۱۸ درجه گذاشت و اگر وسیله برقی استفاده نمی‌کنیم آن را از برق جدا کنیم که مصرفی جزئی، اما تاثیرگذار دارد. لذا با انجام چند اقدام ساده می‌توان برای کاهش مصرف انرژی و تامین برق پایدار برای همه مردم همراه شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.