چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
تلاش ذوب‌آهنی‌ها برای شکستن رکورد تولید، ستودنی است
08 خرداد 1401 - 13:51
شناسه : 28482
مدیر کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: نیروهای توانمند مدیریت کوره بلند با بهره‌گیری از تخصص‌های خود و مصارف بهینه مواد اولیه، توانستند رکورد ماهیانه تولید چدن را ثبت کنند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، همایون صمیمی مدیر کوره بلند شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در پی ثبت رکورد ماهیانه تولید چدن کوره بلندهای این شرکت، اظهار داشت: کوره بلندهای ذوب‌آهن اصفهان با مجموع حجم پنج هزار مترمکعب، طی سال‌های اخیر نوسازی و بازسازی شده است و نیروهای توانمند مدیریت کوره بلند با بهره‌گیری از تخصص‌های خود و مصارف بهینه مواد اولیه، توانستند این رکورد را ثبت کنند.
وی با تقدیر از هماهنگی‌های مطلوب و هم‌افزایی در حوزه بهره‌برداری، افزود: آخرین رکورد ۳۰ روزه مربوط به فروردین ماه ۱۳۹۳ با تولید ۲۵۷ هزار تن بود که در اردیبهشت ماه سال جاری، این رکورد به ۲۶۱ هزار تن ارتقا یافت.
صمیمی کسب این رکورد را پیامد تلاش و برنامه‌ریزی‌های همه حوزه‌های شرکت عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اردیبهشت ماه، با کمترین اختلال و توقفات کوره بلندها و بیشترین بهره‌گیری از امکانات و مواد اولیه موجود، توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.
همچنین محسن اسدی، سرپرست کوره بلند شماره ۳ شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مطرح کرد: کوره بلند شماره ۳ با حجم دو هزار مترمکعب و تولید چهار هزار تن چدن طی شبانه‌روز با مصرف ۵۰۰ کیلوگرم کک به ازای تولید یک تن چدن، در حال فعالیت است. برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف کک این کوره بلند به دقت انجام و با افزایش مصرف و بهره‌مندی از گاز خروجی کوره بلند و مصرف کک ریزه، در مصارف صرفه‌جویی خوبی انجام خواهد شد. از ماه جاری، تزریق پودر زغال را انجام می‌دهیم و در آینده مصرف کک برای تولید یک تن چدن را تا سطح ۴۸۰ کیلو کاهش خواهیم داد.
محمدرضا شانه‌ سرپرست کوره بلند شماره ۲ نیز، در پایان با بیان اینکه در این کوره بلند توقفات غیر برنامه‌ای نداشتیم، خاطرنشان کرد: با چندین طرح خلاقانه و نوآورانه که توسط همکاران تلاشگر در اتاق فرمان ارائه شد، توانستیم ظرفیت باردهی به کوره و سرعت بارگیری را نیز افزایش دهیم. لازم به ذکر است که باید رکورد ۷۰ بار طی یک شیفت در کوره بلند شماره ۲ را پیامد تلاش و طرح‌های خلاقانه همکاران در این قسمت دانست. همچنین با مصرف بهینه، استفاده از کک برای یک تن چدن را به کم‌تر از ۵۰۰ کیلو کاهش و بهره‌وری تولید کوره بلند شماره ۲ را نیز افزایش دادیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.