پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تلاش ذوب‌آهن برای افزایش ظرفیت تولید ریل
17 مهر 1400 - 9:53
شناسه : 18810
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشه راه‌اندازی اره و دریل جدید خط تولید ریل گفت: این پروژه برای افزایش ظرفیت تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازی شد تا افزایش چشمگیر تولید این محصول استراتژیک را رقم بزند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشه راه‌اندازی اره و دریل جدید خط تولید ریل با بیان اینکه به کمک همکاران ذوب‌آهنی توانستیم گلوگاه فرایند تولید ریل را با اضافه کردن یک خط جدید اره و دریل برطرف کنیم، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده در ذوب‌آهن اصفهان ۱۲۰ متر تعریف شده است، اما از آن جایی که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود. مجبور به ایجاد گلوگاهی جدید شدیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: ورق سازه‌های فولادی یکی از محصولات با ارزش‌افزوده است که توانستیم با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰×۲۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت کنیم، ضمن اینکه تولید محصول مذکور طی آینده نزدیک به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این در پی ساخت یک میلیون مسکن، بخش اعظم این طرح را سازه‌های فولادی ذوب‌آهن تشکیل داده است. البته در حوزه کلاف نیز قصد داریم روند افزایش تولید را برای ماه‌های آتی حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه کلاف برای مصارف داخلی و صادرات، یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: علی‌رغم تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا، کمبود آب، برق و مواد اولیه و سایر چالش‌هایی که فولادسازان با آن رو به‌رو هستند، امیدواریم برنامه صادرات محصولات شرکت را مطابق با برنامه پیش ببریم.

با وجود تحریم برنامه‌ریزی برای تهیه اَره جدید صورت گرفت

مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن نیز در خصوص پروژه تامین، نصب و راه‌اندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰، بیان کرد: با توجه به تولید ریل در نورد ۶۵۰ به عنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، برنامه‌ریزی لازم جهت تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخکاری حدود ۳۹ تن بر ساعت از سوی شرکت لینزینگر اتریش که یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این زمینه است، انجام شد و هم‌اکنون در مرحله تست و راه‌اندازی قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات، مهندسی و نظارت عالی این طرح با محوریت مدیریت هماهنگی امور مهندسی و نظارت، فاز تامین توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه و همچنین عملیات نصب و راه‌اندازی تجهیزات بر پایه‌ استفاده حداکثری از زیرساخت‌ها و توان داخلی شرکت با همکاری مدیریت‌های اجرایی توسعه، مهندسی نورد، برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان و تولید و توزیع برق انجام شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.