سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تلاش ذوب‌آهن برای کاهش مصرف آب
06 تیر 1400 - 11:32
شناسه : 14366
معاون بهره‌برداری و عضو هییت‌مدیره ذوب‌آهن اصفهان گفت: در حال حاضر شرکت ذوب‌آهن اصفهان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید پساب شهرهای اطراف سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت قصد دارد طی قراردادی با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان این پساب را به کارخانه ذوب‌آهن وارد کند. از سوی دیگر این شرکت حدود ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه آب به آب قابل استفاده در صنایع تخصیص داده است. در این راستا امیدواریم این پروژه تا اوایل سال ۱۴۰۴ به نتیجه برسد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری و عضو هییت‌مدیره ذوب‌آهن اصفهان در خصوص برنامه‌های این شرکت برای کاهش میزان مصرف آب، اظهار داشت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف توانسته است با وجود افزایش میزان تولیدات خود، میزان مصرف آب را کاهش دهد. این اتفاق در پروژه‌های متعدد شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و تغییر تجهیزات روی داده است.

وی افزود: تبدیل ایستگاه ریخته‌گری قدیمی روسی به ایستگاهی با تجهیزات ایتالیایی یکی از این پروژه‌های مذکور است که توانست مقدار قابل‌توجهی از مصرف آب این شرکت را کاهش دهد.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به دیگر پروژه‌های این شرکت در جهت کاهش میزان مصرف آب، گفت: نگاه مدیران شرکت ذوب‌آهن به آب، یک نگاه ریالی نیست؛ زیرا این مایه حیاتی در صنعت نقش بسزایی را ایفا می‌کند و در صورت نبود آب شرکت برای تامین نیاز خود مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفتی است. در نتیجه شرکت ذوب‌آهن تلاش دارد تا با اجرای پروژه‌های خود، اساس نیاز تولید شرکت را به آب کاهش دهد. با این حال در صورت تحقق این امر، می‌توان جلوی توقف‌های تولید را گرفت که به نوعی صرفه اقتصادی برای ذوب‌آهن به همراه دارد.

تولائیان بیان کرد: در حال حاضر ذوب‌آهن اصفهان در منطقه‌ای واقع است که آب در آن بسیار مسئله حیاتی به شمار می‌آید. در این راستا این شرکت با تبدیل برج‌ها و ایجاد تصفیه‌خانه تلاش کرده است که در مصرف آب صرفه‌جویی کند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های این شرکت برای کاهش مصرف آب، ادامه داد: هم‌اکنون شرکت ذوب‌آهن اصفهان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید پساب شهرهای اطراف سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت قصد دارد طی قراردادی با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان این پساب را به کارخانه ذوب‌آهن وارد کند. از سوی دیگر این شرکت حدود ۲۵۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه آب به آب قابل استفاده در صنایع تخصیص داده است. 

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان ضمن ابراز امیدواری، خاطرنشان کرد: درصورتی که پروژه‌های مذکور با موفقیت اجرا شوند، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۴۰ درصد از نیاز شرکت ذوب‌آهن اصفهان به برداشت از آب زاینده رود کاهش یابد. امیدواریم با تحقق چنین رویدادهایی میزان برداشت آب از این رود را کم‌تر کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.