سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش روسیه برای ربودن گوی تولید طلا در جهان
19 اردیبهشت 1400 - 15:26
شناسه : 11955
با توجه به گزارش‌های منتشر شده، کشور روسیه قصد دارد با سبقت گرفتن از کشور چین، خود را در جایگاه برترین تولیدکننده طلای جهان قرار دهد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کشور روسیه در تلاش است که با پشت سر گذاشتن کشور چین در زمینه فلز طلا، جایگاه نخست تولید این فلز گران‌بها را در جهان به خود اختصاص دهد. آمارها در این زمینه نشان می‌دهد که

با توسعه عملیات معدنکاری طلا در روسیه، کشور چین به کاهش روند تولید این فلز ادامه می‌‎دهد.

در حالی که رشد سالانه تولید جهانی طلا، رقم ۳ درصد را نشان می‌دهد، کشور روسیه توانست طی ۲۰ سال اخیر، تولید طلای خود را به بیش از سه برابر افزایش دهد. آمارها حاکی از آن است که تولید طلا طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین رشد ۵٫۵ درصد رسید.

همچنین میزان تولید جهانی طلا طی سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۵ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، تولید طلا در کشور چین با ۳٫۸ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۶۸ تن کاهش پیدا کرد. با این حال، تولید طلا در روسیه طی سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۰٫۶ درصدی به ۳۳۱ تن رسید و توانست ۹ درصد از مجموع تولید این فلز زرد در جهان را به خود اختصاص دهد.

به عقیده موسسه مشاوره‌ای ژئو تکنولوژی، اگر کشور روسیه به روند رشد تولید خود ادامه دهد می‌تواند در دهه جاری میلادی، ضمن ربودن گوی سبقت از کشور چین، نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین معدنکار طلای جهان به ثبت برساند.

این موسسه مشاوره‌ای پیش‌بینی کرد که روند رشد سالیانه تولید طلای روسیه در کوتاه‌مدت بین صفر تا ۲ درصد است. اما با راه‌اندازی و توسعه چندین پروژه بزرگ که هم‌اکنون در مرحله سرمایه‌گذاری هستند، رشد تولید طلا در روسیه پس از سال ۲۰۲۵ میلادی، سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

همچنین برخی از منابع، میزان تولید طلای کشور روسیه را در سال۲۰۳۰ میلادی بین ۴۲۷ تا ۴۸۲ تن پیش‌بینی کرده‌اند. با این حال تحلیلگران موسسه ژئوتکنولوژی، چشم‌انداز تولید فلز زرد روسیه را در پایان دهه جاری میلادی، ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن برآورد کرده‌اند.

شایان ذکر است که روسیه با هفت هزار و ۵۰۰ تن ذخایر طلا پس از استرالیا در رتبه دوم دارندگان این فلز زرد در جهان قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.