جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تلاش شرکت مس برای توسعه معدن چهل کوره
27 بهمن 1399 - 10:38
شناسه : 7108
استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه معدن زاهدان از سرمایه‌گذاری و عملکرد شرکت مس در توسعه این صنعت به ‌ویژه راه‌اندازی و توسعه معدن مس چهل کوره، قدردانی و ابراز رضایت کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری مواد معدنی، تجهیزات و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که در محل نمایشگاه‌های دائمی زهدان برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ارزیابی مثبت و رضایت‌بخشی از فعالیت گسترده شرکت مس در این استان داریم.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری مناسب شرکت ملی مس در استان سیستان و بلوچستان، صنایع وابسته و چرخه کامل استخراج و فراوری از معدن مس چهل کوره، زمینه‌های رشد، توسعه، اشتغال و کاهش فقر در این منطقه فراهم خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضور شرکت ملی مس در این استان موجب توسعه و رونق اقتصادی خواهد شد، گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن پهنه وسیعی از مواد معدنی ازجمله طلا و مس می‌تواند بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران ازجمله شرکت ملی مس قرار گیرد.

موهبتی تصریح کرد: نگاه استان، کسب بیشترین سود برای سرمایه‌گذاران و در کنار آن رشد، توسعه، اشتغال و در نهایت کاهش فقر مردم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان خود را موظف به تامین نیازها و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران می‌داند. از این رو تمام تلاش استانداری مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و دیگر زیرساخت‌ها برای توسعه صنایع معدنی ‌در این استان زرخیز است. گفتنی است، معدن مس چهل کوره در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب زاهدان با ذخیره قطعی قابل برداشت ۳ میلیون تن با عیار ۱،۳۹ درصد واقع شده است. شرکت مس در سال ۱۳۹۰ و در زمان دوره نخست مدیرعاملی اردشیر سعدمحمدی راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح را در دستور کار قرار داد و طی سال ۱۳۹۵، این معدن با سرمایه‌گذاری ۲۶۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۴۲۰ نفر به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.