سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش شرکت ملی نفت برای افزایش تولید طلای سیاه
06 بهمن 1400 - 16:13
شناسه : 23693
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی شرکت و فعالان بازار پول و سرمایه از برنامه‌ریزی‌ها برای رساندن ظرفیت تولید نفت خام ایران به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز ظرف هشت سال آینده خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کریم زبیدی مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی شرکت و فعالان بازار پول و سرمایه، به برنامه‌ریزی‌ها برای هشت سال آینده این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: تا هشت سال آینده با جذب سرمایه قصد داریم ظرفیت تولید نفت ایران را به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

وی با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت ایران افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های سرمایه‌گذاران داخلی در بخش حفاری چاه‌های نفت اهمیت بیشتری دارد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران، گفت: برنامه‌ریزی برای نگهداشت تولید از مسیر ترمیم چاه‌های موجود و احداث بعضی از تاسیسات فرایندی و خطوط لوله می‌تواند از دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری داخلی به‌شمار آید. لذا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، به شرط تامین سرمایه‌گذاری‌های تازه ظرفیت تولید روزانه گاز کشور ظرف هشت سال آینده نیز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

زبیدی در تشریح برنامه‌های افزایش تولید گاز کشور، بیان کرد: تکمیل طرح توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، تکمیل پروژه‌های فشارافزایی در فازهای موجود پارس‌جنوبی، توسعه میدان گازی کیش و پارس‌شمالی از برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران برای افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور است.

وی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های افزایش تولید گاز کشور تصریح کرد: برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در هشت سال آینده ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز افزایش ظرفیت تولید در میدان‌های مختلف آن برنامه‌ریزی شده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت ایران در پایان خاطرنشان کرد: روش‌های مختلف قراردادی همچونEPCF، EPDF، BOO،IPC  و… وجود دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، روش‌های مختلفی برای بازپرداخت پول به پیمانکاران در نظر گرفته شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تهاتر با نفت خام و میعانات گازی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.