جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تلاش طلا برای افزایش قیمت
22 آذر 1400 - 12:51
شناسه : 21743
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد تورم آمریکا که جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۶ دلار و دو سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۸ درصد افزایش داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۸۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته استفن اینس از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، اکنون که بازار روی حرکت بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره حساب می‌کند، در حال حاضر برای طلا کافی است که یک دارایی امن به حساب آید و به همین دلیل همچنان تقاضای خرید را حفظ کرده است.

قیمت‌های مصرفی آمریکا در ماه نوامبر تحت تاثیر رشد هزینه کالاها و خدمات در بحبوحه محدودیت‌های عرضه، افزایش بیشتری پیدا کرد و به بزرگ‌ترین رشد سالانه از سال ۱۹۸۲ منجر شد. لذا طلا پناهگاه امن دارایی در برابر فشارهای تورمی شناخته می‌شود.

شاخص دلار در معاملات روز جاری ثابت بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند بانک مرکزی اروپا قرار است میزان خرید اوراق قرضه را از ماه آوریل هر ماه نصف کند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا آماده شکستن مقاومت در سطح یک هزار و ۷۸۹ دلار و صعود تا سطح مقاومتی یک هزار و ۸۰۵ دلار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۲۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و ۹۵۲ دلار و ۱۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۷۳ دلار و ۱۷ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.