سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تلاش فولادخوزستان برای احداث مگامدول آهن‌اسفنجی
05 تیر 1400 - 10:04
شناسه : 14274
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان، گفت: با هدف تامین آهن‌اسفنجی مورد نیاز جهت پایداری خط تولید شرکت فولاد خوزستان، احداث پروژه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در حال اجرا است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان، اظهار داشت: احداث پروژه مگامدول آهن‌اسفنجی (زمزم ۳) با ظرفیت تولید سالیانه ۱.۷۶ میلیون تن آهن‌اسفنجی، با درجه فلزی ۹۳ درصد و کربن ۲.۲ درصد بر اساس کیفیت مواد ورودی تعیین شده در طرح و با هدف تامین کمبود آهن‌اسفنجی مورد نیاز، برای ایجاد پایداری تولید فعلی و توسعه‌های آتی شرکت فولاد خوزستان تعریف و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی در خصوص توجیه اقتصادی این پروژه، افزود: ذکر همین نکته کافی است که تنها از محل تفاوت سود حاصل از تولید کمبود آهن‌اسفنجی بجای خرید آن، حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی سالیانه حاصل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد خوزستان، گفت: قرارداد عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون یورو آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهنیانی با اشاره به ویژگی‌های این مگاپروژه، بیان کرد: بالاترین ظرفیت تولید آهن‌اسفنجی با کیفیت مناسب در بین طرح‌های مشابه اجرا شده در کشور، دارا بودن سیستم تزریق اکسیژن که قابلیت افزایش ظرفیت تولید آهن‌اسفنجی تا ۱.۹ میلیون تن در سال را خواهد داشت، به‌کارگیری تکنولوژی جدید در بخش کوره و افزایش قطر آن به ۷.۱۵ متر، بهره‌گیری از بیشترین تعداد Bay در طراحی ریفرمر و استفاده از توان شرکت‌ها و سازندگان داخلی به‌ میزان ۶۰ درصد ارزش پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح به شمار می‌آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به‌ دلیل عملیات ساخت و نصب تجهیزات این پروژه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم و حدود ۱۵۰۰ نفر به‌ صورت غیرمستقیم مشغول به‌ کار هستند و پس از بهره‌برداری از این مگاپروژه نیز برای حدود ۲۰۰ نفر به‌‌ صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر به‌ صورت غیرمستقیم، اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.