جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تلاش فولادمبارکه برای احداث نیروگاه برق
15 شهریور 1400 - 11:47
شناسه : 17290
معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد گفت: شرکت فولادمبارکه برای احداث نیروگاهی با ظرفیت حداقل یک هزار و ۵۰۰ مگاوات و همچنین تملک نیروگاه‌های که سیکل کامل ندارند؛ اعلام آمادگی می‌کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد، اظهار داشت: طی چند ماهه اخیر، با توجه به اقدامات انجام شده در وزارت نیرو اعتماد نسبت به صنعت برق از دست رفت. به عنوان مثال چندبرابر شدن یک شبه هزینه برق صنایع فولادی یکی از این اقدامات است که توسط وزارت نیرو صورت گرفت، در حالی که این وزاتخانه می‌توانست با اعلام اینکه طی پنج سال آینده چه اتفاقی برای تعرفه‌های انرژی واحدهای فولادی رخ خواهد داد. امکان برنامه‌ریزی و ایجاد یک دید باز و افق روشن را برای شرکت‌های فولادی به ارمغان آورد.

وی افزود: شرایط فعلی یک فرصت برای کشور است که با تمرکز روی تولید برق، مشکل را برای بلند مدت حل کند؛ البته باید مباحث برق، محیط‌زیست و گاز را به صورت مشخص و در کنار هم قرار دهیم و روی آن تمرکز کنیم. در واقع این موضوع را می‌توان با توجه به تغییرات تکنولوژی که در دنیا در حال رخ دادن است، مطرح و اجرایی کرد. از سوی دیگر شرایط چندان خوبی برای گاز وجود ندارد، پس لازم است مباحث گاز، برق و محیط‌زیست به صورت بالانس در کنار هم قرار گرفته و فکری برای آن‌ها اندیشیده شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه با اشاره به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های برای راه‌اندازی نیروگاه برق، گفت: برای تحقق این امر باید هرچه سریع‌تر تفاهم‌نامه‌ای ما بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده و موارد سرمایه‌گذاری تسهیل شود؛ به این صورت که نکات مبهم برداشته و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌‎گذاری تعیین و تکلیف شوند.

اکبری محمدی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف در گام اول باید دیدگاه وزارت نیرو اصلاح شود. اکنون شرکت فولادمبارکه آمادگی خود را برای احداث نیروگاهی به ظرفیت حداقل یک هزار و ۵۰۰ مگاوات اعلام کرده است و برای تملک نیروگاه‌های که سیکل کامل ندارند و باید تکمیل شوند، اعلام می‌کند. اما نکته مهم این است که در مذاکراتی اخیر، به نظر می‌رسد رویکردها همانند گذشته بوده و باعث به وجود آمدن شرایط فعلی و بحران برق شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این طرز فکر و شرایط نمی‌توان به جلو پیش رفت؛ چراکه شرکت فولادمبارکه سهامداران بسیاری دارد که شامل صندوق‌های بازنشستگی، عموم مردم و قشر محروم جامعه است و باید این ظرفیت و شرایط اقتصادی به گونه‌ای تنظیم شود تا تشویقی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود داشته باشد. البته در این میان مشارکت ذی‌نفعان امر بسیار مهمی است، زیرا تحقق این موضوع به صورت یک‌طرفه امکان‌پذیر نیست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.