چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
تلاش فولادمبارکه برای تامین مواد اولیه صنعت فولاد
21 فروردین 1400 - 13:11
شناسه : 10116
شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولادمبارکه، در سال جهش تولید با کلکسیونی از رکوردها توانست نقش پر رنگی در پشتیبانی و تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشور از خود به جا بگذارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یکی از اقدامات لازم جهت تقویت صنعت فولاد، توجه به مواد اولیه‌ای همچون سنگ ‌آهک، آهن و دولومیت است که از مهم‌ترین مواد اولیه کوره‌‌های قوس الکتریکی و به طور کل فولاد خام محسوب می‌شود.

در همین راستا، شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ایرانی فعال در صنعت فولاد با درک این نیاز ملی و در راستای پشتیبانی از این صنعت پراهمیت، سرمایه‌گذاری گسترده‌‌ای در زمینه اکتشاف و تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود و صنعت فولاد کشور انجام داده است.

در حال حاضر فولادمبارکه جایی ایستاده است که از سنگ‌آهن تا ورق رنگی به طور کامل در این مجموعه تولید می‌شود؛ بلکه پشتیبانی بسیاری از صنایع و تامین مواد اولیه آن‌ها توسط این شرکت و یا شرکت‌های زیرمجموعه آن تحقق می‌یابد.

یکی از این شرکت‌ها در زنجیره توانمند فولادمبارکه، شرکت «فولاد سنگ مبارکه اصفهان» است که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهک در کشور، مواد اولیه مورد نیاز گروه فولادمبارکه و به طور کلی صنعت فولاد کشور را تامین می‌کند. به طوری که این شرکت توانسته است طی سال گذشته، کلکسیونی از رکوردها را از خود به جا بگذارد.

افزایش ۲٫۵ برابری ظرفیت تولید محصولات کلیسنه در فولاد سنگ

مهرداد فقیهیان مدیرعامل شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان، در همین خصوص قرارداد فاز سه توسعه که شامل احداث دو کوره ۶۰۰  تن در این شرکت است، اظهار داشت: این رویداد مهم ظرفیت تولید محصول کلسینه را به بیش از ۲٫۵ برابر افزایش می‌دهد و شرکت فولاد سنگ را به عنوان تنها نماینده ایران در اتحادیه جهانی آهک و بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه نیز تثبیت می‌کند.

وی افزود: ابلاغ و تعیین فعالیت‌های شرکت فولاد سنگ در زمینه مواد معدنی شامل خرید، تملک، اکتشاف، استخراج، فراوری و بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن، سنگ آهک، دولومیت و سایر مواد معدنی مورد نیاز صنعت فولاد، خبر از ایجاد یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های معدنی-صنعتی کشور می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان گفت: این شرکت توانست در سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ فعالیت‌ خود، به ثبت رکورد حفاری به میزان هشت هزار و ۴۷۸ متر، استخراج و حمل از معدن به میزان ۱۷۰ هزار تن و تولید محصول اصلی دانه‌بندی شده به میزان ۹۸ هزار و ۳۲۵ تن در ماه دست پیدا کند.

فقیهیان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سال گذشته، تکمیل ساخت و راه‌اندازی کوره‌های منحصربه‌فرد چیساکی بود که در سال جهش تولید توانستیم به این فناوری نیز دست پیدا کنیم.

جابجایی رکورد تولید ماهیانه آهک کلسینه

مدیرعامل شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان به بومی‌سازی و تغییرات در طراحی و فرایند تولید اشاره کرد و گفت: بومی‌سازی در شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان باعث اخذ ظرفیت اسمی تولید از کوره‌ها شد و زمینه ثبت رکورد ماهانه تولید آهک کلسینه به میزان ۲۲ هزار و ۹۷۹ تن را فراهم کرد.

شایان ذکر است که روند رو به رشد این مجموعه نشان می‌دهد، شرکت فولادمبارکه در راستای حفظ شرایط تولیدی و دستیابی به مقادیر از پیش تعیین شده تولید در سند راهبردی خود به جد کوشیده و درصدد است علاوه بر تامین کامل نیازهای فولادی ایران، بخشی از نیاز جهانی به این محصول ارزشمند را در قالب صادرات تامین کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.