چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
تلاش نمایندگان مجلس برای فعال‌سازی معادن راکد
22 تیر 1400 - 11:41
شناسه : 15062
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت معدنی کشور، گفت: اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آزادسازی و واگذاری معادن حبس شده، کاری ارزشمند و موثر در تولید و اشتغال‌زایی است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، عملکرد وزیر وقت را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: طی مدت فعالیت وزیر صنعت، معدن و تجارت اقدامات بزرگی در وزارتخانه انجام شده است که می‌توان نشان از عملکرد مثبت و بزرگ ایشان در این مدت کوتاه باشد.

وی استفاده از امکانات شرکت‌های برتر و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جهت حمایت از واحد‌های خرد تولیدی را یک ایده خوب توصیف کرد و افزود: کمک و هدایت شرکت‌های خرد با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ در حقیقت کمک به تولید و اشتغال‌زایی است. لذا تفاهم‌نامه‌ها‌یی که در این زمینه به امضا رسید، بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های معدنی کشور به اجرای طرح آزادسازی و واگذاری ۶ هزار محدوده معدنی از طریق مزایده اشاره کرد و گفت: بنده در مجلس نیز راجب مسئله ظرفیت‌ها صحبت کرده‌ام؛ این خواسته ما از مسئولان پیشین بوده است که یا معادن را فعال و یا در اختیار افرادی قرار دهند که توانایی و عزم این کار را دارند.

محرم‌زاده بیان کرد: ایران جزو ۱۵ کشور برتر معدنی و دارای ۷ درصد از ذخایر معدنی دنیا است، اما شرایطی که بر حوزه معدنی حاکم بود، اجازه و بستر استفاده از این منابع را نداده و این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تغییر این شرایط است.

وی ضمن تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت‌های تولیدی و معدنی در کشور، نسبت به تداوم اجرای این طرح ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: اگر معادن کشور در اختیار معدنکاران واقعی قرار گیرد، اشتغال و تولید نیز شکل خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های ارزی، صادرات و واردات حل خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اجرای این طرح را یک کار ارزشمند توصیف کرد و با یادآوری اینکه معدن بهترین جایگزین برای نفت است، اذعان داشت: کشور از نظر تنوع و تعداد معادن شرایط مطلوبی را دارد. لذا استفاده از این ظرفیت در بودجه ۱۴۰۰ نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محرم‌زاده شناسایی و رفع قوانین مزاحم حوزه تولید را موضوع مهمی برای ایجاد رونق و توسعه تولید دانست و عنوان کرد: برخی از قوانین که در گذشته تصویب شدند، در شرایط فعلی دست و پا گیر هستند و نیاز به اصلاح مجدد دارند. در این راستا اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در احصاء و معرفی این قوانین کار ارزشمندی است که بی‌شک مجلس شورای اسلامی در این مورد همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت‌.

وی در پایان اصلاح این قوانین را موجب تقویت تولید و تجارت کشور دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید، خواستار پیگیری و مطالبه‌گری دولت و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.