پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تلاش هند برای مقابله با کمبود انرژی گاز و زغال‌سنگ
03 آبان 1400 - 10:58
شناسه : 19571
طبق گزارش‌های منتشر شده با تشدید بحران جهانی انرژی، نیودهلی به دنبال ایجاد ذخایر استراتژیک گاز و زغال‌سنگ وارداتی برای مقابله با کمبود انرژی در آینده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزار مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هند در حال حاضر با بحران کمبود زغال‌سنگ دست به گریبان است که به علت بازگشت اقتصاد این کشور از پاندمی کرونا و افزایش تقاضای برق ناشی از آن و همچنین افت میزان واردات تحت تاثیر قیمت‌های بالای جهانی، به وجود آمده است. علی‌رغم رکورد زنی تولید زغال‌سنگ توسط شرکت ملی زغال‌سنگ هند (کول ایندیا)، که بزرگ‌ترین شرکت معدنی تولیدکننده زغال‌سنگ در جهان است، برخی مناطق هند با قطع ۱۴ ساعته برق در روز روبه‌رو شده‌اند.

آکول کومار وزیر نیروی هند در کنفرانس نیروی آسیا، اظهار داشت: با توجه به این شرایط بگذارید در مورد داشتن ذخایر استراتژیک گاز و زغال‌سنگ وارداتی فکر و مذاکره کنیم تا اقتصاد بتواند شوک‌های به وجود آمده در زنجیره عرضه را به مدت حدود یک‌ماه تحمل کند. اگر هند یک استراتژی درست و حسابی نداشته باشد، قیمت‌های بالا باعث می‌شوند امنیت انرژی کشور بسیار چالش برانگیز باشد.

همچنین طبق آخرین گزارشات، ۷۰ درصد تولید برق هند با زغال‌سنگ انجام می‌شود و از ۱۳۵ نیروگاه زغال‌سنگی این کشور ذخایر اغلب آن‌ها تنها کفاف ۳ روز تولید برق را می‌دهد.

هند دومین واردکننده بزرگ زغال‌سنگ در جهان است و در حال حاضر چهارمین ذخایر بزرگ زغال‌سنگ جهان را در اختیار دارد. قبل از پاندمی ویورس کرونا هند هر ماه ۲۱ میلیون تن زغال‌سنگ وارد می‌کرد و از این میزان ۶ میلیون تن آن را به تولید برق تخصیص می‌داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.