سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش وزارت صمت برای ایجاد یک تحول اساسی در خودروسازی
04 بهمن 1400 - 10:44
شناسه : 23556
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است پروژه اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تامین خودرو، ارتقای خدمات پس از فروش و حمایت از مصرف کنندگان نمونه‌هایی از پروژه های تحولی صنعت خودرو است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست روز گذشته کمیسیون، اظهار داشت: در حال حاضر همه از عملکرد صنعت خودرو ناراضی هستند به گونه‌ای که دو شرکت خودروساز بزرگ کشور حدود یکصد هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند از سوی دیگر مصرف‌کنندگان خودرو نیز تولیدات داخلی راضی نیستند. این نارضایتی‌ها موجب شد که کمیسیون صنایع و معادن برای تحقق مطالبات مردم خواستار اقدام جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه شود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامه‌ای به دنبال ایجاد تحولی اساسی در صنعت خودروسازی است؛ در این برنامه اهداف، راهبردها و استراتژی‌ها مشخص شده است که پروژه اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تامین خودرو، و پروژه ارتقای خدمات پس از فروش و حمایت از مصرف‌کنندگان نمونه‌هایی از پروژه‌های تحولی صنعت خودرو است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز نمایندگان نقطه نظرات خود درباره صنعت خودرو را بیان کردند و مقرر شد طی هفته آینده نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کنند، گفت: اهداف نهایی این برنامه برای سال ۱۴۰۴ یعنی چهار سال زمان پیش‌بینی شده، اگر به دنبال تحقق مطالبات مردم باشیم باید با برنامه‌ریزی درست، ظرف ۶ ماه تا یکسال به مطالبات پاسخ داد.

عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: به زعم نمایندگان دولت باید سیاست‌گذار صنعت خودرو باشد و در حوزه اجرایی ورود نکند. البته هییت‌مدیره و مدیرعامل طبق قانون تجارت توسط صاحبان سرمایه و ذی‌نفعان انتخاب شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.