سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش وزارت صمت برای ورود زغال‌سنگ به بورس
19 دی 1400 - 14:31
شناسه : 22796
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه به دنبال ورود زغال‌سنگ به بورس کالای ایران هستیم، گفت: از یک طرف به دنبال تامین مالی زنجیره‌ای و از طرف دیگر به دنبال تکمیل سامانه جامع تجارت هستیم و به شدت از صادرات حمایت می‌کنیم.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فراوری مواد که با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، اظهار داشت: ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت زیرساخت تامین مالی زنجیره‌ای و مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات است. لذا از فعالان اقتصادی خواستاریم تا در این راستا نسبت به عضویت در سامانه جامع تجارت و ثبت فاکتورهای مالی خود اقدام نمایند.

وی افزود: مبنای دریافت حقوق دولتی معادن ثبت فاکتور معاملات در سامانه جامع تجارت خواهد شد که تا پایان سال اجرایی می شود. قیمت گاز برای نیروگاه‌های وزارت نیرو و واحدهای صنعتی باید یکسان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین سوخت معادن، گفت: قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو و واحدهای صنعتی باید یکسان باشد، این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ هم آمده است.

انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۰ پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مگاوات برق

فاطمی امین با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری در نیروگاهای بالادستی در دستور کار است، بیان کرد: تفاهم‌نامه برای اجرای ۱۰ پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار مگاوات برق با وزارت نیرو منعقد شده است. این موضوع باعث از بین رفتن ناکارآمدی‌ها می‌شود؛ البته بازار گاز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم، ادامه داد: از یک طرف به دنبال تامین مالی زنجیره‌ای و از طرف دیگر به دنبال تکمیل سامانه جامع تجارت هستیم در این راستا به شدت از صادرات حمایت می‌کنیم.

برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی هر سه ماه یکبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: جلسات با فعالان اقتصادی رشته فعالیت‌ها به صورت مستمر و منظم هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فراوری مواد با حضور اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شدوفعالان اقتصادی به بیان مهمترین پیشنهادات خود در حوزه معادن و فراوری مواد پرداختند.

از مهمترین پیشنهادات مطرح شده می‌توان به مدیریت ثبات قیمتی نهاده‌های تولید برای حمایت از صنعت، اطمینان خاطر به سهامداران بورس کالا، تامین انرژی و سوخت پایدار از جمله برق و گاز، متعادل‌سازی هزینه‌های حمل و نقل و هم‌افزایی برای حل مسایل زیست محیطی معادن اشاره کرد.

کمک برای ایجاد نشدن محدودیت‌های سیستماتیک در مسیر صادرات، حمایت از بخش خصوصی برای ورود به صنایع مادر، ایجاد پنجره واحد، ارتقا و بروزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات، توجه به شرکت‌های پیمانکاری حوزه معدن از دیگر موارد مطرح شده بوده است.

گفتنی است، فعالان اقتصادی همچنین بر حفظ و ارتقای بازارهای جهانی با دیپلماسی اقتصادی و کسب نظر از فعالان بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی در پیشبرد امور تاکید کردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.