سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش چین برای تامین سنگ‌آهن خود
08 اسفند 1400 - 12:47
شناسه : 25137
براساس گزارش‌های منتشر شده، نیپون استیل که در برابر اختلالات احتمالی در تامین سنگ‌آهن خود از روسیه و اوکراین آماده می‌شود، در حال برنامه‌ریزی برای جبران هرگونه کمبود از طریق خرید بیشتر مواد تشکیل دهنده فولاد از منابع جایگزین در برزیل و استرالیا است.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تاکاهیرو موری معاون اجرایی بزرگ‌ترین فولادساز ژاپن، اظهار داشت: حدود ۱۴ درصد از خوراک گندله سنگ‌آهن این شرکت در حال حاضر از روسیه و اوکراین تامین می‌شود.

وی افزود: نیپون استیل با تامین‌کنندگان دیگر از جمله غول برزیلی واله برای خرید بیشتر با افزایش تنش‌ها در اروپای شرقی در حال مذاکره بوده است.

بحران ژئوپلیتیکی، ترس از اختلال در عرضه و افزایش هزینه‌های کالاها از آلومینیوم گرفته تا گندم و سوخت و سنگ‌آهن را برانگیخته است. پس از حمله روسیه به همسایه کوچک‌تر خود در روز پنجشنبه، شرکت معدنی سنگ‌آهن اوکراین گفت: در حالی که معادن این کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند، توانایی آن برای ارسال به خارج از کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. لذا تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند بر صادرات کالاهای این کشور نیز تاثیر بگذارد.

به گفته موری نیپون استیل فرض می‌کند که به دلیل درگیری‌ها کاهشی در فعالیت‌ها وجود نخواهد داشت، اما اگر وضعیت به حدی بدتر شود که اقتصاد جهانی را کُند کند، تقاضای فولاد حتما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در همین راستا مدیران ارشد این فولادساز به طور فزاینده‌ای در جستجوی شرایط بهتر برای قیمت‌های قراردادهای داخلی هستند تا شکاف با قیمت‌های بین‌المللی را پر کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.