سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تلاش چین برای کسب جایگاه سومین تولیدکننده فولاد جهان
31 مرداد 1400 - 13:49
شناسه : 16490
براساس گزارش‌های منتشر شده، دو فولادسازان بزرگ چین یعنی آن‌استیل و بن گنگ به طور رسمی روند ادغام خود را آغاز کرده‌اند تا به این وسیله بتوانند سومین تولیدکننده فولاد جهان شوند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق این گزارشات شرکت دولتی آن استیل ۵۱ درصد از سهام رقیب خود یعنی بن گنگ را به کسب می‌کند. در این قرارداد که با پشتوانه دولتی صورت گرفته است هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده و تنها بخش فولاد بسیار حجیم چین جمع‌وجورتر می‌شود. دفاتر مرکزی این دو شرکت در حال حاضر ۶۰ کیلومتر با هم فاصله دارند.

پس از تکمیل این فرایند شرکت ادغام شده همان نام آن استیل را خواهد داشت و ظرفیت تولید سالانه آن به ۶۳ میلیون تن فولاد خام می‌رسد. به این ترتیب تولید فولاد شرکت جدید از گروه اچ‌بی‌آی‌اس نیز بیشتر شده و این شرکت به دومین تولیدکننده بزرگ چین تبدیل خواهد شد. و پس از چاینا باوئو و شرکت آرسلورمیتال جایگاه سومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص ادغام این شرکت‌ها، کنفرانس ویژه‌ای در شهر آنشان چین برگزار شد.

گفتنی است، آن استیل در سال ۲۰۲۰ توانست ۳۸.۱۹ میلیون تن فولاد تولید کند، در حالی که تولید بن گنگ در آن سال به ۱۷.۳۶ میلیون تن رسید. لذا انتظار می‌رود این شرکت تا سال ۲۰۲۵ تولید خود را به ۷۰ میلیون تن در سال برساند و بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن خام بتا درآمد سالانه آن به ۴۶ میلیارد دلار برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.