سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تلاش گل‌گهر برای کسب سهم بیشتر در فولاد
06 آذر 1400 - 9:35
شناسه : 20967
افزایش نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های بلندمدت از سوی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، یعنی این مجموعه برای سال‌های پیش روی خود برنامه مناسبی دارد که منجر به کسب سهم بیشتر در زنجیره ارزش صنعت فولاد خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نگاه بلند مدت با بررسی تمامی فاکتورهای اثرگذار در توسعه پایدار می‌تواند به حضور قدرتمند یک شرکت و استقبال از سهام آن در بازار سرمایه کمک کند. لذا شرکت‌های معدنی نیز طی سال‌های اخیر به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه سنگ‌آهن، با تکمیل زنجیره ارزش سعی بر افزایش درآمد و سود حاصل داشتند تا بتوانند نقدینگی بالایی برای طرح بلندمدت خود که عموما طرح‌های توسعه‌ای محسوب می‌شوند را فراهم کنند. در این‌ بین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نگاهی توسعه‌ای در مسیری درست قدم برداشته است تا با استفاده از نقشه راه تدوین شده، نقش خود در زنجیره ارزش فولاد را افزایش دهد.

گفتنی است، چنین نگاهی از سوی مدیران‌ این مجموعه باعث شده تا پروژه‌های بلندمدت تعریف و در جهت افزایش بهره‌وری و‌ سود بیشتر گام بردارد، اما از بُعد دیگر گل‌گهر طی ۶ ماهه سال جاری موفق به افزایش ۲۱۰ درصدی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد. وصول مطالبات و افزایش کیفیت سود در کنار رشد ۱۳۰ درصدی فروش توانست نقدینگی لازم برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلندمدت را فراهم کند. اتفاقی که نشان می‌‌دهد، گل‌گهر با آینده نگری درست در مسیر توسعه قدم برداشته تا علاوه بر نقش آفرینی بیشتر در زنجیره ارزش بتواند بر میزان درآمدهای خود بیفزاید.

افزایش نقدینگی برای اجرای پروژه‌های بلند مدت، یعنی گل‌گهر در افزایش فروش توانمند بوده و توانسته با تولید محصولات کیفی سهم خود در بازار را افزایش دهد. از سویی دیگر تعریف پروژه‌های بلند مدت نشان از افزایش این سهم طی سال‌های پیش رو دارد، موضوعی که سهامداران را در این آشفته بازار بورس به داشتن «کگل» امیدوار می‌کند.

شرکت معنی و صنعتی گل‌گهر پس از حضور در ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و همچنین یکه تازی در تولید کنسانتره سنگ‌آهن، نشان داد بی‌گدار به مسیر توسعه نیامده و خود را برای حضور حداکثری در زنجیره تامین آماده کرده است. افزایش سهم فروش و به دنبال توسعه بخش‌های دیگر از این مجموعه همان نگاه بلندمدتی است که نبود آن در بسیاری از مجموعه‌ها مشکلات بسیاری به همراه داشته است.

شایان ذکر است که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با تامین نقدینگی لازم در مسیری توسعه نشان داد می‌توان در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی مسیر توسعه پایدار را تدوین و نقدینگی لازم برای آن را تامین کند. این نگاه و تامین نقدینگی باید در تمامی بخش‌ها به ویژه در بالادست و بهره‌برداری از ذخایر جدید نیز در دستور کار قرار گیرد. در واقع با چنین اقداماتی گل‌گهر به هدف خود یعنی ایجاد منطقه اقتصادی و سهم خواهی بیشتر از بازار در میان تولیدکنندگان زنجیره تامین، نزدیک‌تر خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.