سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تنوع در سرمایه‌گذاری دسترسی به قطب‌های صنعتی را به همراه داشته است
19 دی 1400 - 13:19
شناسه : 22793
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان حاکی از آن است که تنوع در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های منطقه، موجب شده تا صنایع اولویت‌دار کشور، مزیت دسترسی به قطب‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها در استان‌های تهران، قم و اصفهان را داشته باشند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، با نگاهی به پهنه‌های منطقه اقتصادی کاشان شاهد آن هستیم، پهنه صنایع تولید وسایل نقلیه با حدود ۱۱ درصد از کل مساحت فاز اول توسعه، یکی از اصلی‌ترین پهنه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی کاشان است. لذا ‌اکنون سرمایه‌گذارانی در این پهنه در حال استقرار هستند.

پهنه پارک‌های شیمیایی

پهنه پارک‌های شیمیایی حدود ۹ درصد از کل مساحت منطقه را تشکیل می‌دهد. این پهنه محل استقرار صنایع تولید مواد و محصولات شیمیایی و شرکت‌های تولیدی مشابه است. پهنه پارک‌های شیمیایی تاکنون متقاضیان زیادی داشته و در حال حاضر چندین شرکت در حال مذاکره برای اخذ جواز تاسیس و استقرار در این پهنه هستند.

پهنه صنایع ماشین‌آلات

پهنه صنایع ماشین‌آلات با حدود ۴٫۵ درصد از کل مساحت فاز اول منطقه محل استقرار پنج رشته صنعتی است. این رشته‌ها شامل تولید ماشین‌آلات و تجهیزات، تولید ماشین‌آلات اداری و حسابگر و محاسباتی، تولید ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، تولید رادیو و تلویزیون و دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی، تولید ابزار پزشکی و ابزار اپتیکی و ابزار دقیق و ساعت‌های مچی و انواع دیگر ساعت است.

پهنه صنایع تولید قطعات و محصولات فلزی با مساحت حدود ۱۰ هکتار، محل استقرار فعالیت‌ها با عنوان تولید محصولات فلزی فابریکی به جزو ماشین‌آلات و تجهیزات محسوب می‌شود.

شهرک فناوری با مساحت ۸ هکتار و سهم ۳٫۳ درصد از مساحت منطقه شامل مراکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه، مرکز رشد، مرکز آموزشی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، نمایشگاه، مراکز عمومی و خدماتی در زمینه فناوری‌های مواد معدنی، فناوری مواد و محصولات فلزی، فناوری‌های الکترونیک و ماشین‌آلات صنعتی است.

اجرای برنامه های توسعه‌ای

پروژه‌های زیرساختی منطقه بر اساس زمان‌بندی دوره‌های پنج ساله و با هدف استقرار هرچه سریع‌تر صنایع و فعالیت‌ها تعریف شده و در حال انجام است.

در مرحله نخست در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی شامل آب مصرفی به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه، انجام کنترل سیلاب و روان آب، خط انتقال گاز با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، فیبر نوری، راه‌های دسترسی داخلی و بیرونی منطقه و ساختمان اداری، خط انتقال برق و ساختمان گمرک در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی کاشان در شمال غربی استان اصفهان و در مجاورت دو استان قم و مرکزی قرار گرفته و تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.