دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
توافقی تاریخی برای دستیابی به فولاد بدون فسیل
24 فروردین 1400 - 14:33
شناسه : 10413
گروه خودروسازی ولوو و یک شرکت فولادسازی سوئدی با نام تجاری SSAB، از امضای توافق‌‎نامه همکاری برای ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد بدون فسیل خبر دادند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گروه خودروسازی ولوو Volvo Group و شرکت فولادسازی سوئدی SSAB، توافق‌نامه همکاری برای تحقیق، توسعه، تولید و تجاری‌سازی ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد بدون فسیل در جهان را امضا کردند.

بر این اساس، شرکت ولوو در نظر دارد طی سال جاری، تولید خودرو با فولاد بدون فسیل را با استفاده از هیدروژن سبز (تولید شده توسط SSAB)، در دستور کار خود قرار دهد. لازم به توضیح است که در راستای توافق‌نامه پاریس، شرکت‌ها موظف هستند تا سال ۲۰۵۰، میزان تولید کربن را به صفر برسانند یا اصطلاحا خنثی‌سازی کربن را تا زمان مذکور پیاده‌سازی نمایند.

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت ولوو برنامه تولید با مقیاس کم (آزمایشی) را در سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد کرد و به تدریج برنامه تولید انبوه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

همچنین شرکت فولادسازی سوئدی با نام تجاری SSAB در نظر دارد با توجه به مقیاس تجاری بازار، فولاد بدون فسیل در سال ۲۰۲۶ میلادی را تامین کند. تولید فولاد بدون فسیل در شرکت SSAB با تکنولوژی جدید و با استفاده از برق بدون فسیل و هیدروژن صورت می‌گیرد که نتیجه آن، کاهش تاثیر برآب و هوا و نیز زنجیره ارزش بدون فسیل خواهد بود.

به تازگی گروه خودروسازی «BMW» اعلام کرد که آمادگی سرمایه‌گذاری در روش نوآورانه تولید فولاد بدون دی‌اکسید کربن را دارد. در این روش که برخلاف مدل‌های قدیمی، برای تولید فولاد از روش الکترولیز استفاده می‌شود، توسط شرکت استارت‌آپ «بوستون متال» توسعه خواهد یافت.

گروه «BMW» اخیرا تنها با فولادسازانی همکاری را پیش می‌برد که از انرژی سبز برای تولید فولاد مورد نیاز این شرکت استفاده می‌کنند. همچنین در تازه‌ترین گزارش موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز Fitch Solutions ، هیدروژن سبز به عنوان کلید کربن‌زدایی در معدن‌کاری عنوان شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.