سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
توانای بالای گیلان برای تبدیل شدن به الگوی صادرات خدمات فنی مهندسی
04 دی 1400 - 13:37
شناسه : 22182
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان گیلان، عصر امروز از شرکت گیل رادشمال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید نمود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گسترش تولید و تجارت گیلان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عزت‌الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تنها راه نجات اقتصاد، مشارکت موثر مردم و بخش خصوصی است که موجب توسعه و پیشرفت این حوزه خواهد شد. در همین راستا استان گیلان، ظرفیت تبدیل شدن به الگوی صادرات خدمات فنی مهندسی و مطرح شدن به عنوان قطب صنایع مرتبط با IT را دارا است و باید این نوع صنایع در استان تقویت شود.

آمادگی قوه مقننه برای رفع مشکلات صنایع

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به کمبود زمین صنعتی در استان‌های شمالی به ویژه گیلان، تقویت و توسعه صنایع‌های تک و افزایش بهره‌وری در صنایع یکی از مهم‌ترین راهکارهای رشد سرمایه‌گذاری صنعتی است.

اکبری بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شرکت‌های تحت تملک دولت و بانک‌ها در استان گیلان، حمایت‌ها و پیگیری‌های لازم را به عمل خواهیم آورد. برای هرگونه کمک به رفع مشکلات صنایع استان، آمادگی لازم در قوه مقننه به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

راه‌اندازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی مهم‌ترین خواسته جامعه صنعتی استان

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در جریان این برنامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت و معدن استان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های استان، حمایت از راه‌اندازی و یا افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تحت تملک دولت و سازمان‌های دولتی است.

وی ادامه داد: استان گیلان قطب صنایعی نظیر قطعات خودرو، ام دی اف و محصولات سلولزی، فولاد و محصولات فلزی، دارویی و غذایی است و واحدهای شاخص و مهمی در این عرصه‌ها در استان وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پایان خاطرنشان کرد: شرایط سخت گیرانه واردات چوب برای مواد اولیه کارخانجات ام دی اف، بدهی‌های انباشته خودروسازان به واحدهای قطعه‌ساز خودرو، کمبود اعتبار برای احداث سریع‌تر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر صنعتی رشت و شهرک‌های صنعتی استان به ویژه شهرک صنعتی سفیدرود رشت و کمبود عرصه برای سرمایه‌گذاری صنعتی، از مهمترین مشکلات حوزه صنعت و معدن گیلان است.

گفتنی است؛ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سفر یک روزه به استان گیلان، ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای مهندس استان گیلان از چندین واحد تولیدی در مرکز استان نیز بازدید نمود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.