جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
توجه به دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی الزامی است
06 فروردین 1401 - 10:56
شناسه : 25888
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در اولین روز از سال 1401 طی بازدید از معدن میدوک، چاه فیروزه و کارخانجات مجتمع مس شهربابک با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و تاکید وی بر «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، توجه به دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی را در ارتقای صنعت مس کشور ضروری دانست.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس در نشستی با حضور رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، قاسم شمسی سرپرست فرمانداری شهربابک، مدیر و معاونان مجتمع مس شهربابک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال جدید، اظهار داشت: تولید امر بسیار مقدس و ارزشمند است که پرسنل شرکت مس باید از آن دفاع کرده و رونق، افزایش و تداوم تولید را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی، افزود: توجه به دانش‌بنیان‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در تولید مجتمع‌ها از مسائل بسیار مهمی است که باید در سال پیش رو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اینکه توجه به نیروی انسانی در این شرکت از اهم برنامه‌ها است، گفت: ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی و فراهم کردن مقدمات لازم برای زندگی آبرومندانه و عزتمندانه پرسنل از مهمترین مسائلی بوده که مورد توجه من و همکارانم است.

رستمی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط مجتمع‌های مس اشاره و تاکید کرد: مجتمع‌های تولید مس در منطقه علاوه بر مزایایی که داشته، آسیب‌هایی هم به دنبال دارد که باید با انجام مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه جبران شود. لذا انجام این مسئولیت‌ها نه تنها نباید با منت‌گذاری بر سر مردم و جامعه انجام شود، بلکه باید به عنوان وظیفه مجتمع این مهم انجام پذیرد.

وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی در منطقه باید ریشه‌ای انجام شود و به خودکفایی و توانمندسازی محرومین بی‌انجامد و کارهایی مانند توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی به تنهایی کارساز نیست.

مدیرعامل شرکت مس بر سرعت‌بخشی طرح‌های توسعه‌ای شهربابک تاکید کرد و اذعان داشت: روند پروژه‌های توسعه باید شبانه‌روزی و با نظام مدیریت پروژه انجام شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

رستمی بر انضباط مالی و دوراندیشی در اجرای طرح‌های توسعه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های توسعه باید با نگاه دوراندیشانه، تدبیر و با برنامه زمان‌بندی مشخص انجام شود.

وی در پایان به اهمیت دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به دانش‌بنیان‌ها در مجتمع‌ها از مسائل بسیار مهم است که باید در سال پیش رو مورد توجه ویژه واقع شود. علاوه بر این برنامه‌ریزی برای ساخت و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز امری ارزشمند در کنار تولید است که باید در اولویت کاری مجتمع‌ها قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.