چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
توجه به شرکت‌های‌ دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های وزارت صمت
01 دی 1400 - 11:49
شناسه : 22083
وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف گفت: با رویکرد جدیدی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است، توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور خواهیم داشت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه ناحیه نوآوری شریف، اظهار داشت: در فضاهای دانشگاهی کارها دوره عمری دارد، اما اکثر دستاوردهای دانش‌بنیان این حوزه قابلیت تجاری شدن دارند.

وی افزود: مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفته است و در حوزه کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است را پیگیری خواهیم کرد. بیشتر مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه بازار است که این مسائل را نیز با رویکردهای جدیدی که داریم مورد توجه قرار خواهیم داد.

توسعه بازار و تسهیل فروش، لوکوموتیو پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت با بیان اینکه توسعه بازار و تسهیل فروش بزرگ‌ترین کاری است که می‌توانیم برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام داد، گفت: این شرکت‌ها به لحاظ فنی و نوآوری کار را به خوبی جلو برده‌اند. در همین راستا گام بعدی یافتن بازار است تا لوکوموتیوی برای توسعه این شرکت‌ها باشد. لذا با رویکرد و ساختار جدیدی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور خواهیم داشت.

فاطمی امین بیان کرد: به عنوان نمونه در انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز امسال، شاخص‌های دانش بنیان بودن را لحاظ کرده و امسال برای اولین بار چندین شرکت دانش‌بنیان به عنوان صادرکننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با فعالیت‌های دانش‌بنیان

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت تاکید کرد: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌تواند تسهیل و ارتقا یابد.

فاطمی امین در پایان با اشاره به تغییر ساختار در وزارت صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: در تمامی دفاتر تخصصی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد شده است و در این راستا مدیرکل آن دفتر در حوزه فناوری و نوآوری مسئولیت دارد که باید ارتباط بین صنعت، معدن و تجارت با آن شرکت دانش‌بنیان را برقرار کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.