پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
توسعه بخش انرژی یکی از اهداف مهم هلدینگ پویا انرژی
07 تیر 1400 - 13:20
شناسه : 14449
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا انرژی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ که صبح امروز با حضور سهامداران، مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط مجموعه مدیران و کارکنان پویا انرژی در راستای پیشبرد اهداف شرکت گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف هلدینگ، توسعه زیرساخت‌های مهم زنجیره تولید به ویژه حوزه انرژی است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات تامین برق مورد نیاز صنایع را یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی صنعت برشمرد و اظهار داشت: به عنوان یک مجموعه بزرگ فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی و فولادی تلاش می‌کنیم با سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ضمن تامین نیاز واحدهای زیرمجموعه خود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در کنار دولت بوده و تا حدی پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشیم.

وی همچنین از تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحدهای نیروگاه‌های شاهرود و سمنان به عنوان حرکتی ارزشمند و ستودنی یاد کرد و افزود: خودباوری و توانمندی بالای متخصصان ایرانی در این پروژه‌ها به خوبی مشهود است. لذا کار جهادی موفقی که در این دو نیروگاه با وجود تمام مشکلات، محدودیت‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا صورت گرفت، می‌تواند الگو و سرمشق بسیار خوبی برای استمرار این حرکت در سایر نیروگاه‌های مشابه در کشور باشد.

لازم به توضیح است که پروژه‌های تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحد یک نیروگاه شاهرود و واحدهای یک و ۲ نیروگاه سمنان در سه مرحله اوایل سال ۱۳۹۹ و سال جاری توسط شرکت پویا انرژی با بهره‌گیری از جدیدترین دستاورد گروه مپنا که مبتنی بر به روزترین تکنولوژی برای تولید برق است انجام گرفت و در نتیجه آن با افزایش ظرفیت تولید هریک از واحدها از ۱۶۲ مگاوات به ۱۸۳ مگاوات، و ارتقای راندمان تولید واحدهای نیروگاهی از ۳۴ درصد به ۳۶ درصد، علاوه بر صرفه‌جویی بالغ بر ۵۴ میلیون مترمکعب گاز مصرفی مورد نیاز جهت تولید برق در کل سال، معادل برق مورد نیاز شهری با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه نمود و به عبارتی از خاموش شدن برق حدود ۲۴۰ هزار نفر در پیک مصرف جلوگیری می‌کند.

رشد چشمگیر درآمد دو نیروگاه برق شرکت پویا انرژی

اوژن مکری مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه ضمن ارائه گزارش عملکرد سال مالی این شرکت، بیان کرد: تولید نیروگاه سمنان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و درآمد آن ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. البته افزایش درآمد نیروگاه شاهرود نیز ۱۹ درصد بوده است.

وی همچنین در پایان گزارشی از روند پیشرفت طرح‌های در دست اجرا و اقدام این مجموعه شامل احداث نیروگاه CHP بیست و چهار مگاواتی عجب شیر، احداث نیروگاه ۴۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی لوشان، احداث نیروگاه ۳۶ مگاواتی بازیافت حرارتی کک طبس، احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی شهید حمید باکری سمنان و سایر پروژه‌ها و برنامه‌های آتی ارائه نمود.

شایان ذکر است که شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه از سال ۱۳۹۱ با نام اولیه دفینه ثمین پویا و با هدف تولید برق با اولویت تامین برق مورد نیاز شرکت‌های هم‌گروه با استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های فعلی، به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت‌های موجود و یا ایجاد ظرفیت‌های جدید مشغول به فعالیت شد و در حال حاضر مالکیت کل سهام آن در اختیار هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.