یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024 ساعت ×
توسعه زیرساخت‌های منطقه اقتصادی لامرد
19 شهریور 1401 - 17:41
شناسه : 31649
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: احداث زیرساخت‌های لازم تامین آب پایدار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی یک سال اخیر شدت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، احسان انصاری بیان کرد: مهم‌ترین هدف از ساخت این نیروگاه، تامین و حفظ پایداری برقصنعت آلومینیوم جنوب به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های آلومینیوم کشور و سایر صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که با پیگیری‌های مضاعف ایمیدرو، این مگاپروژه نیز از اواخر پارسال کلید خورد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است. 

وی د ر ادامه به فعالیت‌های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال کار زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای دو سال تعریف کردیم که ۵۰ هزار میلیارد ریال آن عملیاتی شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضمن اشاره به یکی از نمونه‌های این طرح‌ها، عنوان کرد: یکی از طرح‌های ما در زمینه دفع سیلاب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. 

انصاری با اشاره به اهمیت تامین آب پایدار در مناطق صنایع انرژی‌بر، مطرح کرد: احداث زیرساخت‌های لازم تامین آب پایدار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در یک سال اخیر برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و به طور خاص شهر لامرد و پارسیان، اضافه کرد: این طرح با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا است و برای رسیدن به شهر لامرد، بیش از پنج هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به نیاز ۵۵ میلیون مترمکعبی آب در منطقه ویژه لامرد در افق طرح ۱۴۲۰ اشاره کرد و گفت: این خط انتقال تا الان برای ۶۰ میلیون مترمکعب کار انجام می‌دهد.

انصاری با بیان اینکه هزینه آب در مقابل ارزش افزوده ماده معدنی و صنعت ناچیز است، اظهار کرد: آلومینیوم به تنهایی نزدیک به دو میلیون مترمکعب در منطقه ویژه لامرد مصرف آب دارد که نباید از آب آشامیدنی مردم تامین شود و صنایع موظف به تامین آب مصرفی خود هستند. 

وی با اشاره به مشکلات تامین آب در این منطقه صنعتی، افزود: در حال حاضر ما آب مورد نیاز را از سد کوثر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد با خط انتقالی به سمت بندرعباس و از خط عبوری به نام محرم استحصال می‌کنیم که در واقع آب شرب مردم است. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی غدیر پس از یک‌ وقفه و تعطیلی، تصریح کرد: بهره‌برداری از این نیروگاه، مکملی در تامین برق پایدار منطقه صنایع انرژی‌بر لامرد خواهد بود. 

انصاری از طرح احداث آزاد راه ۴۵ تا ۵۰ کیلومتری خبر داد و گفت: این آزاد راه که از ملزومات منطقه است، منطقه لامرد را به بندر متصل می‌کند. 

وی با اشاره به اشتغال مستقیم حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تاکید کرد: ۹۵ درصد شاغلان در این منطقه اقتصادی بومی هستند و ما توانستیم اشتغال پایدار را در این منطقه ایجاد کنیم. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پایان یادآور شد: صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه لامرد با ظرفیت اسمی سالانه ۳۰۰ هزار تن تولید و ظرفیت نهایی یک میلیون تن در فاز دو و سه فعال است.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.