جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
توسعه صادرات محصولات فولادی، استراتژی مدون می‌خواهد
05 اسفند 1399 - 17:28
شناسه : 7836
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان: مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در میزگرد تخصصی طرح جامع فولاد کشور که با حضور مصطفی موذن‌زاده بنیانگذار ایمیدرو، مهدی کرباسیان رییس پیشین هییت عامل ایمیدرو، محمد ابکا رییس هییت‌مدیره شرکت مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک و محمد آقاجانلو، معاون طرح‌های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و چالش‌های شرکت‌های فولادی، کمبود مواد اولیه است که از این حیث، ذوب‌آهن اصفهان مشکلات جدی پیش رو دارد و نمی‌تواند به واسطه عدم مواد اولیه کافی، ظرفیت تولید خود را تکمیل نماید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران، اظهار داشت: واحدهای فولادی کشور از جمله ذوب‌آهن اصفهان به دلیل نداشتن مواد اولیه نمی‌توانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان متاسفانه سهمیه مواد اولیه ندارد که این موضوع باید مورد توجه مسئولان باشد. اگر قرار است سهمیه مواد اولیه به واحدهای فولادی اختصاص نیابد، باید این سیاست درخصوص همه واحدها پیاده شود؛ متاسفانه در حال حاضر تنها ذوب‌آهن اصفهان است که سهمیه مواد اولیه ندارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در زنجیره فولاد کشور، همچنان مباحث مختلف و حل نشده‌ای همچون چالش‌های داخلی یا جهانی بودن معیار قیمت‌گذاری وجود دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در صنعت فولاد کشور، موضوع قیمت‌گذاری است که این موضوع ضمن آغاز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سپس بررسی توسط مجلس شورای اسلامی، همچنان در پیچ و خم تصمیم‌گیری‌ها مانده است.

یزدی‌زاده مشکل عدم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت کشور را بسیار محسوس دانست و یادآور شد: با اینکه جذب سرمایه‌های خارجی، نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت فولاد کشور دارد اما در حال حاضر تکلیف سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در این صنعت مشخص نیست.

وی در خصوص صادرات محصولات فولادی، اشاره داشت: یکی از الزامات مهم در چشم‌انداز ۱۴۰۴، تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی به صورت سالانه است که با توجه به نیاز داخل، حداقل ۲۰ میلیون تن آن باید صادر شود. در اگرچه توانایی‌های لازم برای دستیابی به این صادرات را دارا هستیم اما متاسفانه استراتژی مدونی برای صادرات وجود ندارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پایان عدم توسعه مناسب زیرساخت‌ها به ویژه حمل‌و‌نقل را، یکی دیگر از چالش‌های مهم صنعت فولاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها، پابه‌پای ظرفیت‌سازی در صنعت فولاد پیش نرفته‌اند که این موضوع باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاری خارجی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.