سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
توسعه صنایع معدنی، عامل ایجاد اشتغال در تکاب
19 خرداد 1401 - 14:15
شناسه : 28795
فرماندار تکاب گفت: افزایش تولید و اشتغال‌زایی در این شهرستان، نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع معدنی است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسماعیل حیدری‌آزاد فرماندار تکاب، در دیدار سرمایه‌گذاران بخش معدن، با بیان اینکه تکاب استعداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله معدن را دارد، اظهار داشت: برای راه‌اندازی کارخانه‌های فراوری و صنایع معدنی، سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان در شهرستان ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر در تکاب هستیم، افزود: اولین و دومین معدن بزرگ خاورمیانه در مناطق زرشوران و آقدره تکاب واقع شده که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی و ایجاد و توسعه واحدهای جواهرسازی است.

فرماندار تکاب، بیان کرد: این شهرستان از لحاظ منابع موجود، از مناطق ثروتمند کشور به شمار می‌رود، اما در زمینه زیرساخت‌های توسعه، محروم مانده است. بنابراین باید ضمن ایجاد و توسعه صنایع معدنی، بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

حیدری‌آزاد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی کنار معادن بزرگ طلا و سنگ، تولید و اشتغال و رونق اقتصادی برای تکاب به همراه خواهد داشت که دستگاه‌های اجرایی شهرستان، بسترهای لازم برای تحقق این مسئله را فراهم می‌کنند. همچنین به دنبال آن هستیم بسترها و شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه را فراهم کنیم.

شایان ذکر است که تکاب یکی از قطب‌های معدنی کشور است که در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده و دو معدن بزرگ طلا و چهار واحد فرآوری و تولید شمش طلا و بیش از ۳۰ معدن بزرگ سنگ در این شهرستان قرا دارد که موجب اشتغال پایدار و مستقیم برای دو هزار نفر شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.