چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
توسعه معدن مس انجرد راهی برای ایجاد اشتغال
07 مهر 1400 - 12:06
شناسه : 18419
مدیرعامل مس انجرد در حاشیه نشست مشترک با معاون فناوری سپاه عاشورا و اکیپ تخصصی این معاونت و با حضور فرمانده سپاه شهرستان اهر گفت: مقرر شد برای بیش از ۷۰۰ نفر از جوانان بومی منطقه در این مجتمع عظیم معدنی اشتغال‌زایی ایجاد شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی محمدی فاضل مدیرعامل مس انجرد در حاشیه نشست مشترک با معاون فناوری سپاه عاشورا و اکیپ تخصصی این  معاونت و با حضور فرمانده سپاه شهرستان اهر، اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و کارآفرینی این مجتمع با بهره‌گیری از پرسنل جوان متخصص و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر کشور و باهمت جهادی توانسته است گام‌های علمی و عملی در بخش تولید همچنین اشتغال جوانان منطقه بردارد، به‌طوری که بیش از ۹۸ درصد پرسنل این مجموعه را جوانان بومی شهرستان و روستاهای همجوار تشکیل می‌دهند. لذا هم‌اکنون علاوه بر اهتمام جدی بر توسعه اکتشافات معدن، کارخانه کنسانتره مس نیز  با ظرفیت ۳۰ هزار تن به‌صورت شبانه‌روزی در حالت فعالیت است.

وی افزود: برای افزایش تولید و اشتغال جمع کثیری از متقاضیان کار در منطقه، عملیات مطالعاتی فاز توسعه کارخانه به اتمام رسیده و در مرحله اخذ مجوز از دستگاه‌های مرتبط است که در صورت آغاز فعالیت آن و نصب تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته مرتبط، ظرفیت کارخانه از ۳۰ هزار به ۳۰۰ هزار تن افزایش و زمینه برای اشتغال بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل مس انجرد به نحوه جذب نیرو در این مجتمع معدنی نیز اشاره کرد و گفت: برای رعایت عدالت و پرهیز از هرگونه حواشی، کمیته جذب نیروی جدید با رویکرد برگزاری آزمون و یا مصاحبه تخصصی مستند به جلسه مشترک اعضای هییت‌مدیره شرکت با شورای تامین شهرستان تشکیل شده و قرار است مراحل جذب با حضور نمایندگان منتخب فرمانداری، نماینده اداره کار و تعاون شهرستان، شرکت و سایر ارگان‌های متولی و با رعایت آئین‌نامه استخدامی شرکت انجام می‌پذیرد.

فاضل همچنین از خرید بیش از ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات معدنی علاوه بر موجودی فعلی برای گسترش و توسعه فعالیت‌های معدنی خبر داد و بیان کرد: با تحویل این ماشین‌آلات سنگین معدنی زمینه برای اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر عضو جدید نیز فراهم خواهد شد.

وی همچنین از جلسه با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد و یادآور شد: در صورت مشارکت در زیرسازی و آماده‌سازی جاده روستایی از انجرد تا شهر اهر این مسیر با مشارکت و کمک مالی معادن متولی و این مجتمع به صورت دوبانده ایجاد خواهد شد که به نوبه خود موجبات شکوفایی و رونق روستاهای منطقه و گامی مهم در توسعه جاده‌های ارتباطی روستائیان این منطقه خواهد بود.

مدیرعامل مس انجرد، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار اصله نهال به صورت خود جوش و برای توسعه فضای سبز در محوطه کارخانه کاشته شده و هم‌اکنون مراحل نگهداری و آبیاری درختان مذکور توسط خود شرکت انجام می‌پذیرد.

فاضل اذعان داشت: احداث پایگاه امداد جاده‌ای در شله بران، با اعتبار این مجتمع و اجرای چندین پروژه اعم از اصلاح و بهسازی جاده مواصلاتی انجرد به اهر و مشارکت در اصلاح و اجرای چندین پروژه در روستای همجوار و مشارکت در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های منطقه‌ای، کمک به افراد نیازمند از دیگر کارهای انجام یافته در راستای ایفای مسئولیت‌ها و کمک‌های اجتماعی این مجتمع است.

وی همچنین به ساخت هتل توسط این مجتمع اشاره کرد و افزود: خوشبختانه عملیات مطالعاتی ساخت هتل به اتمام رسیده و مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ شده است و به‌زودی عملیات اجرایی این هتل که یکی از انتظارات به‌حق مردم شریف شهرستان و گامی بزرگ در شکوفای و رونق صنعت توریسم و نهایتا اقتصاد آن است، آغاز می‌شود.

مدیرعامل مس انجرد در پایان خاطرنشان کرد: برای توجه به امور معیشتی و رفاهی کارکنان شرکت مذاکرات برای ساخت مسکن در اهر انجام یافته که با اتمام پروسه اداری اقدامات عملی در این خصوص صورت می‌گیرد و اهدای بسته‌های معیشتی به‌صورت ماهانه و توسعه فعالیت‌های ورزشی نیز جزو اقدامات انجام یافته فعلی در جهت آن است و لذا این مجتمع با استعانت از خداوند متعال و همت والای مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی به عنوان یک خادم در حد وسع و توان  در کنار مردم و مسئولان آماده هرگونه همکاری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و…. خواهد بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.