جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
توسعه همکاری‌های نفتی ایران و روسیه
29 دی 1400 - 9:23
شناسه : 23299
روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی بررسی کردند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه طی دیدار با یکدیگر درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیرساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

وی در دیدار با الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب ائتلاف اوپک‌پلاس با هدف تامین منافع و تنظیم بازار انرژی، تامین نیازمندی‌های متقابل، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی، بومی‌سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک را بررسی کردند.

وزیر نفت با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی به‌دست آمده است، اظهار داشت: مذاکرات خوبی برای هم‌گرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روس به‌دست آمده است.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکنون ۱۵ دور در تهران و مسکو برگزار شده است و کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از جمله کارگروه‌های بانکی و مالی، حمل‌ونقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک در دو سال اخیر، نشست‌های مشترکی را به‌صورت برخط برگزار و پیش‌نویس سند شانزدهمین نشست را آماده کرده‌اند. همچنین وزیر نفت و رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه پس از این نشست‌ها از در دستور کار قرار گرفتن توسعه همکاری‌های دو کشور در استخراج نفت و گاز خبر داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.