جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
توسعه و اشتغال‌زایی در سقز با ساخت کارخانه طلا
17 اردیبهشت 1401 - 18:18
شناسه : 27428
سرپرست فرمانداری سقز گفت: معدن طلای قلقله، یک طرح پیشران توسعه است و ساخت کارخانه استحصال طلا در سقز، نقش مهمی در اشتغال و توسعه این شهرستان به همراه خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جعفر توان در نشست با مدیرعامل شرکت معادن طلای استان کردستان و جمعی از مدیران، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تمایل شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در سقز افزایش یابد، زیرا سرمایه‌گذاری‌ها در شهرستان باعث اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود طرح‌های پیشران توسعه در همه نقاط کشور از جمله ذوب‌ آهن اصفهان، مس کرمان و فولاد بناب، افزود: اجرای طرح‌های صنعتی و بزرگ و پیشران توسعه، زمینه‌ساز توسعه و آبادانی بوده و در هر جا، پای صنعت باز شده باشد، منجر به آبادانی و توسعه شده است.  

سرپرست فرمانداری سقز خطاب به مدیرعامل شرکت معادن طلای کردستان و مدیران حاضر در این طرح، گفت: با مردم روستا و منطقه‌ای که طرح در آن اجرا می‌شود، باید صادقانه صحبت کرد که با وجود این طرح به دلیل اجرای مطالعات دقیق، جای هیچ نگرانی نیست.

توان بیان کرد: دغدغه‌های مردم بنا به استناد کارشناسان فن و اهل نظر ادارات ذی‌ربط از جمله محیط‌زیست، منابع آب، مرکز بهداشت و صنعت، معدن و تجارت جای نگرانی ندارد.

وی قول مساعدت داد که از هفته آینده در محل اجرای طرح کارخانه فراوری، جلسه‌ای با حضور مشاور طرح، مدیران استانی و شهرستانی در ارتباط با رفع دغدغه‌های مردم تشکیل شود. شرکت معادن طلای کردستان و ادارات ذی‌ربط، در قبال مسائل زیست‌محیطی و حفاظت از سلامت آب آشامیدنی و هوای پاک، متعهد هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان هم با بیان اینکه شرکت در قبال رعایت مسائل زیست‌محیطی، به سازمان محیط‌‌زیست کشور و استان کردستان تعهد داده و به آن‌ها کاملا پایبند است، تاکید کرد: مردم روستا، نگرانی در قبال این موضوع نداشته باشند.

محمود قادرمرزی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰ هکتار زمین مورد نیاز نیز برای دپوی مواد معدنی و فعالیت کارخانه استحصال و فراوری تامین و تاکنون براورد شده است که هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری انجام شود. شرکت سرمایه‌گذاری در طلای سقز، شرکت صدر تامین از مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.