دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
توقف صادرات برق روسیه به فنلاند
24 اردیبهشت 1401 - 19:06
شناسه : 27761
طبق گزار‌ش‌ها، شرکت برق فنلاند (فینگرید)، روز جمعه 23 اردیبهشت ماه، اعلام کرد شرکت برق روسیه (اینتر رائو)، صادرات برق به این کشور اروپایی را از ۱۴ ماه می متوقف خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت برق فنلاند (فینگرید) روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه، اعلام کرد شرکت برق روسیه (اینتر رائو) صادرات برق به این کشور اروپایی را از ۱۴ ماه می متوقف خواهد کرد.

فینگرید به نقل از شرکت اینتر رائو گفت که برق وارداتی از روسیه به دلیل مشکلات پرداخت برای برق فروخته شده در بازار متوقف خواهد شد. شرکت رائو نوردیک، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت اینتر رائوی روسیه که در فنلاند مستقر است، اظهار داشت: مجبور هستیم واردات برق را از ۱۴ ماه می به حالت تعلیق درآوریم. در بیانیه این شرکت آمده است که توانایی پرداخت برای هزینه برق وارداتی از روسیه را ندارد.

شرکت برق فنلاند خبر داد: هیچ تهدیدی برای تامین برق لازم در فنلاند وجود ندارد. همچنین این شرکت به برق روسیه اشاره کرد که تنها ۱۰ درصد از کل مصرف فنلاند را تشکیل می‌دهد.

شایان ذکر است که معاون ارشد فینگرید افزود: کاهش عرضه را می‌توان با افزایش واردات از سوئد و همچنین تا حدی با تولید داخلی جبران کرد. طبق اعلام ماه گذشته این شرکت، برای حفظ امنیت سیستم انرژی خود، ظرفیت انتقال ارتباطات فرامرزی از روسیه را محدود خواهد کرد. رسانه‌های فنلاند همچنین گزارش دادند که روسیه می‌تواند ارائه گاز طبیعی فنلاند را روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه، به دلیل تلاش این کشور برای پیوستن به ناتو متوقف کند که البته تاکنون روسیه این گزارش ها را تایید نکرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.