سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولد نخستین آند مس در روز آزادسازی خرمشهر
03 خرداد 1401 - 16:26
شناسه : 28207
مدیرعامل وقت شرکت ملی صنایع مس ایران، در خاطرات شفاهی خود که پیش‌تر نیز منتشر شده بود، در ارتباط با تولید اولین آند مس این شرکت طی روز سوم خرداد ماه یادداشتی تنظیم کرد.
ارسال توسط : منبع : مس‌پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدهادی اردبیلی مدیرعامل وقت شرکت ملی صنایع مس ایران، در خاطرات شفاهی خود که پیش‌تر نیز منتشر شده بود، در ارتباط با تولید اولین آند مس این شرکت طی روز سوم خرداد ماه یادداشتی تنظیم کرد. در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

وقتی از نقص ایجاد شده در کنورتورها آگاه شدیم، به سرعت با شرکت ذوب‌آهن تماس حاصل شد که نتیجه آن، اعزام یک گروه آجرچین با چند تریلی آجر نسوز به مجتمع مس سرچشمه بود. ظرف یک هفته، آجرهای جدید جایگزین شد و دوباره کنورتور را گرم و راه‌اندازی کردیم. دو شبانه‌روز در واحد ذوب کار را ادامه دادیم.

هدف این بود که در سالروز تولد امام حسین (ع)، اولین ذوب صورت گیرد، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که موفقیت در جبهه اقتصادی با پیروزی رزمندگان جبهه جنگ هم‌زمان شود. این شیرین‌ترین خاطره زندگی حرفه‌ای من است و راه‌اندازی واحد ذوب بازتاب خوبی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت؛ به ‌طوری‌که مدیرعامل وقت شرکت پارسنز جردن برای من تلگراف تبریک فرستاد.

شعار ما می‌توانیم، یک واقعیت است که باید به آن باور داشت. مگر علم و دانش ایرانی‌ها با کارشناسان آمریکایی یا کانادایی تفاوتی دارد؟ به مرور خودباوری کارشناسان بیشتر شد؛ به‌ طوری‌که بعدها قطعات بزرگ قالب که صرفا باید از طریق واردات از آمریکا تامین می‌شد را مهندسان داخلی طراحی و تولید کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.