سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولیدکنندگان نباید معطل دریافت آب و برق باشند
22 خرداد 1401 - 16:03
شناسه : 28921
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آب و برق نیاز اولیه هر تولیدکننده‌ای است و نباید هیچ واحد تولیدی و صنعتی معطل دریافت انشعاب آب و برق باشد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روح‌الله عباس‌پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، طی دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که در دفتر جلسات این شرکت انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و بحران خشک‌سالی و سخت‌گیری‌های وزارت نیرو بسیاری از تولیدکنندگان، نگران تامین آب و برق برای فعالیت‌های تولیدی هستند.

وی افزود: تکلیف شرکت شهرک‌های صنعتی این است که پیگیر تخصیص سهمیه آب و برق به شهرک‌های صنعتی باشد و در این زمینه باید تعامل لازم را با شرکت سهامی آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب داشته باشد. چرا که آب و برق نیاز اولیه هر تولیدکننده‌ای است و نباید هیچ واحد تولیدی و صنعتی معطل دریافت انشعاب آب و برق باشد.

عباس‌پور با اشاره به اختلافات ایجاد شده بین برخی شرکت‌های صنعتی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست، گفت: تولید و صنعت به قیمت تخریب محیط‌زیست قابل قبول نیست، اما از طرفی هم باید توان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در حوزه تصفیه پسماند در نظر گرفته شود که در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند واحدهای تصفیه و پیش تصفیه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سامان دهد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع ذخیره انرژی در شهرک‌های صنعتی هم موضوع بسیارمهمی است که طی سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفته است و به همین خاطر باید با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی و بادی بتوانیم بخشی از برق مورد نیاز کارخانه‌ها و صنایع را با سرمایه‌گذاری و مشارکت خود این واحدها اتامین کنیم تا نگران کاهش و افزایش سهمیه برق در دیسپاچینگ ملی نباشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید دانش‌بنیان، باید بسته‌های تشویقی لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی بویین‌زهرا مورد توجه قرار بگیرد و باید با افزایش معافیت‌های مالیاتی بستر لازم برای مهاجرت دانش‌بنیان‌ها به نواحی صنعتی را فراهم کرد؛ چراکه با افزایش تقاضای زیاد برای جایگزینی در پارک علم و فناوری روبه‌رو هستیم و شرکت‌های باسابقه دانش‌بنیان باید به محیط حرفه‌ای کار انتقال یابند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.